- Przygotowujemy projekt taryfikatora odszkodowań - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC. - W przypadku godzinnych spóźnień pasażer otrzyma np. bon na 20 proc. zniżki na kolejne przejazdy. Jeśli spóźnienie uniemożliwi mu dalszą podróż, pomyślimy, jak zagwarantować mu posiłek lub nocleg - dodaje.
Te zmiany nie będą dotyczyły spółki PKP Przewozy Regionalne. Dlatego, że kolej miejska, podmiejska i regionalna została w myśl ustawy zwolniona z takich rekompensat.
- To nie zmienia faktu, że pasażer zawsze może indywidualnie ubiegać się o odszkodowanie - mówi Stanisław Pakos, powiatowy rzecznik praw konsumenta w Opolu. - Dochodzenie roszczeń nie jest trudne. Wystarczy wykazać swoją szkodę. Jeśli przewoźnik odmówi wypłaty rekompensaty, można skierować sprawę do sądu - dodaje.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?