PKP: Likwidacja linii Nysa - Kamieniec Ząbkowicki

fot. Archiwum
Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać za kilka tygodni. Lepiej sprawdzić czy nasz pociąg nie zmieni godzin kursowania.
Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać za kilka tygodni. Lepiej sprawdzić czy nasz pociąg nie zmieni godzin kursowania. fot. Archiwum
Udostępnij:
Zakłada to projekt nowego rozkładu jazdy na Opolszczyźnie. Rozkład zacznie obowiązywać 14 grudnia.

- Zawieszamy kursy pomiędzy Nysą i Kamieńcem Ząbkowickim, bo na tej linii jeździ niewielu pasażerów. W każdym pociągów średnio po kilka osób - mówi Bartłomiej Horaczuk, wicedyrektor Departametnu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie marszałkowskim.

W zamian reaktywowane zostanie połączenie Nysa - Brzeg.

Reszta zmian w rozkładzie jest kosmetyczna, jak minutowe korekty odjazdów pociągów z Kluczborka do Wrocławia.
- Wygodniej podróżować będą także pasażerowie jadący z Nysy do Opola - mówi Horaczuk. - Tę trasę obsługiwać będzie nowoczesny szynobus, który kupił już urząd.

Nie wiadomo jednak, czy urzędowi marszałkowskiemu uda się obronić ten projekt. Za utrzymanie większości połączeń na Opolszczyźnie PKP Przewozy Regionalne żądają od marszałka 40 mln złotych dotacji. Ten jest gotów dać ok. 25 milionów zł. Negocjacje cały czas trwają, choć obie strony przyznają, że są trudne.
- Przedstawiciele PKP nie potrafią nam wytłumaczyć skąd wzięła się tak wysoka dopłata do przyszłorocznych połączeń - mówi Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa.
- To efekt podwyżek cen energii - tłumaczy Genowefa Ładniak, pełnomocnik zarządu PKP Przewozy Regionalne. - Na początku listopada przedstawimy urzędowi pełen kosztorys - zapewnia.

Co się jednak stanie jeśli obie strony nie dogadają się do 14 grudnia?
- Być może jakieś połączenia zostaną zawieszone. Jest jednak za wcześnie by o tym mówić - kończy Ładniak.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczne negocjacje z PKP będą ostatnimi jakie prowadzi urząd marszałkowski. Według rządowego planu, to województwa mają w przyszłym roku stać się właścicielami spółki PKP Przewozy Regionalne. 16 regionów podzieli między sobą udziały w przedsiębiorstwie.

Decyzja o przejęciu spółki może zapaść już 9 listopad na spotkaniu marszałków województw z przedstawicielami rządu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
NEMESIS
PLK nie ma kasy na rewitalizacje istniejącej infrastruktury, do przewozów trzeba ciągle dopłacać, mamy przechodzony tabor który powoli ulega wymianie na nowy, ale tak podsumowując - jesli sie weźmie pod uwage czas przejazdu pociągiem to chyba lepiej jeździć samochodem.
~studentka~
W dniu 11.11.2008 o 13:51, marceli napisał:

Może zamiast likwidować wszystkie połaczenia utrzymać to jedno popołudniowe którym jeszcze ktoś jeżdzi bo bez sensu by coś rano jeżdziło skoro tam jest po kilka osób za to popołudniu to i nawet do 60 osób jest sotykane głownie w piątki i niedziele a pozatym to jest zawsze ok 20 osób.Apeluje utrzumajcie połaczenie popołudniwe na tej linii ze względu na studentów z Nysy by mogli przyjechać na studia i wrócić. Prosze....



kiedy wracalam w piatek po zajeciach szynobus byl naszpikowany ludzmi. nie mozna bylo znalezc miejsca zeby usiasc. dlatego uwazam ze w piatki powinny kursowac 2 pociagi w popoludniowych porach. powinien byc tez szynobus w niedziele by mogli znow wrocic na studia.
obecnie musze jezdzic autem. niekiedy codziennie. i nie tylko ja tak musze robic kolezanka ze swidnicy tez. przypuszczam ze takich studentow jest wiecej. w ten sposob nysa jest jeszcze bardziej zakorkowana..
d
das
ja tam czytałem to samo co w nto
Z
Ziomek
WItam! Czy ktoś mógłby wyjaśnić, czy od nowego rozkładu ostatecznie pojada pociągi pomiędzy Nysą a Kamieńcem? Na łamach NTO podano, że zawieszono przewozy, a tym czasem prawdopodobnie będzie jeździła Kolej Dolnośląska. W woj. dolnośląskim informuje się o podtrzymaniu kursów pociągów, a także rozkład wykazuje 2 połączenia.
A
Adrian
Piszecie "Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać za kilka tygodni. Lepiej sprawdzić czy nasz pociąg nie zmieni godzin kursowania."

Ale napiście gdzie mogę sprawdzić ten nowy rozkłąd !!!

Pani w okienku nie wie, kierownik pociągu też nie wie, na infolinię nie można się dodzwonić, nikt nie wie !
m
mateuszkz
mogliby to połaczenie zostawić na weekend bo od piatku do soboty jezdzi duzo ludzi. to ze w tyg malo osob jezdzi to potwieredzam ale na weekend mogliby zostawic. a jak nie to niech puszacza PKS... a ten kto mowi ze cena za duza to niech sie przejedzie PKSem do Kamieńca i napsize ile zaplacil.. (zdziwi sie grubo) Kolej zawsze była tansza
z
zostawcie te pociągi!
W dniu 11.11.2008 o 12:51, marceli napisał:

Może zamiast likwidować wszystkie połaczenia utrzymać to jedno popołudniowe którym jeszcze ktoś jeżdzi bo bez sensu by coś rano jeżdziło skoro tam jest po kilka osób za to popołudniu to i nawet do 60 osób jest sotykane głownie w piątki i niedziele a pozatym to jest zawsze ok 20 osób.Apeluje utrzumajcie połaczenie popołudniwe na tej linii ze względu na studentów z Nysy by mogli przyjechać na studia i wrócić. Prosze....



ZDECYDOWANIE POPIERAM ZOSTAWCIE PRZYNAJMNIEJ TĄ JEDNĄ PARĘ POCIĄGÓW WIECZOREM NYSA-KAMIENIEC ZĄBKOWICKI
m
marceli
Może zamiast likwidować wszystkie połaczenia utrzymać to jedno popołudniowe którym jeszcze ktoś jeżdzi bo bez sensu by coś rano jeżdziło skoro tam jest po kilka osób za to popołudniu to i nawet do 60 osób jest sotykane głownie w piątki i niedziele a pozatym to jest zawsze ok 20 osób.
Apeluje utrzumajcie połaczenie popołudniwe na tej linii ze względu na studentów z Nysy by mogli przyjechać na studia i wrócić.
Prosze....
N
NYSA
W dniu 06.11.2008 o 08:24, Gniewko napisał:

Moim zdaniem na linii Opole-Nysa nie jest źle. Jak ja jeździłem było z roku na rok gorzej. Pociąg wyjeżdżał coraz wcześniej a coraz dłużej jeździł. Teraz to się zdecydowanie poprawiło. Gdyby tylko popracowali nad prędkością było by jeszcze lepiej. Może z czasem się doczekamy remontu tej linii i podniesienia prędkości szlakowej.


Ale z roku na rok jest coraz gorzej na tym szlaku nic się nie dzieje nic kompletnie sie nie naprawia a tylko ogranicza prędkość, jak i kiedy to się zmieni .To jest jedyny szlak gdzie tak wolno śmigają pociągi osobowe w Opolskiem
G
Gniewko
W dniu 03.11.2008 o 20:03, kolega napisał:

Panie HORACZUK niech się Pan nie Ośmiesza z OPOLA DO NYSY wygodniej a czy Pan wie ile czasu i jaka jest prędkość na tym szlaku ? To niech sie Pan przejedzie bo taką prędkością to jadą pociągi TOWAROWE!!!!!!.A ceny biletów powinny być o POŁOWE TAŃSZE. LUDZIE Z NYSY I OKOLIC PROSZĘ napisać parę słów na ten temat.


Moim zdaniem na linii Opole-Nysa nie jest źle. Jak ja jeździłem było z roku na rok gorzej. Pociąg wyjeżdżał coraz wcześniej a coraz dłużej jeździł. Teraz to się zdecydowanie poprawiło. Gdyby tylko popracowali nad prędkością było by jeszcze lepiej. Może z czasem się doczekamy remontu tej linii i podniesienia prędkości szlakowej.
p
pytajnik
a co z linią Nysa Głuchołazy

Czy dalej Urzad Marszłkowski będzie twierdził że przywócenie tej linii i połączenie polskich kolei z czeskimi jest nieuzasadnione ekonomiczne.
Bo codziennie do Głuchołaz dojeżdzą kilka par czeskich pociągów, a Polacy od lat torpedują ta linię i chca Czechów zmusić do likwidacji połączeń. Nikt w tej Polsce nie mysli perspektywicznie turystycznie, tylko likwidować i likwidować.
G
Gość
PKS jest inną bajką tak więc podarujcie sobie.
Mówiono tu o połączeniach PKP.
Tak więc powtarzam jeżeli nie było sensownego połączenia to wiadomo że nikt nie będzie jeździł.
UMWO poprostu zaniedbuje swoich klijentów,bowiem miał propozycje od UMWD o współpracę i utrzymać bezpośrednie kursy pomiędzy Legnicą a Kedzierzynem naprzemiennie z opolskim i dolnoślaskim szynobusem , co dalo bo ty 4 połączenia w ciągu doby , a nie chcieli tego , więc wszystko jasne.
k
kloega
W dniu 03.11.2008 o 21:08, piwo napisał:

moim zdaniem cena biletów jest w sam raz, jeśli komuś nie odpowiada ma przecież PKSy


I czas jazdy kolego też Ci odpowiada jazda do 50 km. w 21 wieku. Ciekawe czy większość też ma takie zdanie a zwlaszcza CI co dojeżdżają
p
piwo
W dniu 03.11.2008 o 20:03, kolega napisał:

Panie HORACZUK niech się Pan nie Ośmiesza z OPOLA DO NYSY wygodniej a czy Pan wie ile czasu i jaka jest prędkość na tym szlaku ? To niech sie Pan przejedzie bo taką prędkością to jadą pociągi TOWAROWE!!!!!!.A ceny biletów powinny być o POŁOWE TAŃSZE. LUDZIE Z NYSY I OKOLIC PROSZĘ napisać parę słów na ten temat.



moim zdaniem cena biletów jest w sam raz, jeśli komuś nie odpowiada ma przecież PKSy
k
kolega
Panie HORACZUK niech się Pan nie Ośmiesza z OPOLA DO NYSY wygodniej a czy Pan wie ile czasu i jaka jest prędkość na tym szlaku ? To niech sie Pan przejedzie bo taką prędkością to jadą pociągi TOWAROWE!!!!!!.A ceny biletów powinny być o POŁOWE TAŃSZE. LUDZIE Z NYSY I OKOLIC PROSZĘ napisać parę słów na ten temat.
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie