PKP nie ma pieniędzy na remont trasy Strzelce Opolskie - Opole

Radosław Dimitrow rdimitrow@nto.pl - 77 44 01 827Zaktualizowano 
Fatalny stan wiaduktów i przepustów na linii Strzelce Opolskie-Opole sprawia, że pociągi jadą tamtędy najwyżej 20 km/h. (fot. Radosław Dimitrow)
Fatalny stan wiaduktów i przepustów na linii Strzelce Opolskie-Opole sprawia, że pociągi jadą tamtędy najwyżej 20 km/h. (fot. Radosław Dimitrow)
Pociągi nie pomkną 120 km/godzinę.

Remont trasy kolejowej oznaczonej symbolem E30 to część większej inwestycji. Od kilku lat PKP remontuje linie kolejowe w województwie śląskim, przesuwając się stopniowo w kierunku Opolszczyzny. Z początkiem tego roku miały rozpocząć się prace na odcinku biegnącym przez nasze województwo.

Zobacz: Koniec remontu na trasie Chrząstowice-Ozimek, a pociągi nadal opóźnione

Plan zakładał, że po modernizacji torów pociągi będą jeździć z prędkością 120 km/h, dzięki czemu przejazd ze Strzelec Opolskich do Opola z obecnych 40 minut skróciłby się o połowę. W tym roku remontu jednak nie będzie, bo kolej nie ma pieniędzy na takie roboty.

- W najbliższych miesiącach zdołamy wyremontować jedynie odcinek w okolicy Paczyny w Śląskiem - przyznaje Jacek Karniewski, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. - Na remont torów w województwie opolskim mamy przygotowaną wszelką dokumentację. Ale z przyczyn finansowych prace ruszą najwcześniej w przyszłym roku.

Zobacz: Krapkowice-Prudnik. Kolej reaktywuje zapomnianą linię

Plany modernizacji linii E30 są gotowe od 2007 roku. Fundusze na remonty przydziela Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Resort uznał, że w tym roku są pilniejsze inwestycje w innych częściach kraju, dlatego musimy poczekać.

Problem w tym, że niektóre wiadukty i przepusty, przez które biegną tory, są w tak fatalnym stanie, że pociągi mogą po nich jeździć z maksymalną prędkością 20 km/h. Tak jest np. na wiadukcie, który biegnie nad ul. 1 Maja w Strzelcach Opolskich.

- Szybsza jazda w tym rejonie grozi wykolejeniem składu - wyjaśnia jeden z pracowników kolei (woli zachować anonimowość).

Na stan torów narzekają także pasażerowie.

- W pociągach trzęsie tak, że stojąc trzeba się trzymać poręczy, żeby nie upaść - mówi Anna Szulc ze Strzelec Opolskich, która codziennie dojeżdża koleją na uczelnię w Opolu.

Na remont linii E30 potrzeba łącznie ok. 200 mln złotych.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3