PKP PLK przebuduje linię Kluczbork - Wrocław. Koszt - 1,1 mld zł

Mirosław Dragon
Dworzec kolejowy w Kluczborku został już gruntownie wyremontowany, gotowa jest też linia kolejowa do Poznania. Teraz czas na remont torów z Kluczborka do Wrocławia.
Dworzec kolejowy w Kluczborku został już gruntownie wyremontowany, gotowa jest też linia kolejowa do Poznania. Teraz czas na remont torów z Kluczborka do Wrocławia. Mirosław Dragon
PKP przebuduje całą linię Kluczbork - Wrocław. Dzięki temu pociągi pasażerskie na tej trasie będą jeździć z prędkością 120 km/godzinę.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu przebudowy linii kolejowej na odcinku Kluczbork-Oleśnica-Wrocław. Linia przebiega przez dwa województwa: opolskie i dolnośląskie, dlatego inwestycje podzielono na dwie części. Pierwsza część obejmuje szlak kolejowy na Opolszczyźnie: od Kluczborka, przez Wołczyn, Namysłów, aż do granicy regionu.

- Ta inwestycja jest bardzo istotna dla północy Opolszczyzny, ponieważ Kluczbork to ważny węzeł kolejowy, a tory do Wrocławia są obecnie w fatalnym stanie - mówi Bartłomiej Stawiarski, opolski poseł PiS, który zwołał dziś w tej sprawie konferencję prasową. - Są takie miejsca, gdzie pociągi muszą zwolnić nawet do 5 km na godzinę!

Tylko koszt opracowania dokumentacji (oraz nadzoru budowlanego) wyniesie szacunkowo 54,6 mln zł, z czego opolska część linii pochłonie 24,3 mln zł.

- Natomiast kompleksowy remont całego odcinka z Kluczborka do Wrocławia kosztować będzie nawet 1,1 miliarda złotych - dodaje Bartłomiej Stawiarski, który lobbuje w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa za tą inwestycją.

W ramach inwestycji wyremontowane zostaną nie tylko tory, ale także wiadukty drogowe i kolejowe, przepusty, przejścia podziemne, kładki, ekrany akustyczne, kable, sieci energetyczne i wodne.

Zbudowane zostaną nowe przystanki oraz mała architektura. Na dworcu w Wołczynie zostanie zbudowany drugi peron, a na stacji w Pielgrzymowicach (w powiecie namysłowskim) powstaną dwa perony i przystanek. Remont całego odcinka potrwa 5-6 lat.

Dzięki inwestycji skróci się czas podróży z Kluczborka do Wrocławia. Po zakończeniu remontu torów pociągi pasażerskie będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe 80 km/h. Nie trzeba będzie już zwalniać do 5 km/h.

PKP PLK w 2017 roku zainwestuje blisko 5,5 mld zł

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Józef

W latach 70 - 80-tych trasę z Kluczborka do Nadodrza składy osobowe pokonywały w 1godzinę 20 min. (80 minut)! Najwyższy czas zabrać się za remont! Odcinki w stronę Wrocławia: Gręboszów-Namysłów i nieco  za Bieruntowem strasznie się wloką (może nie 5-10 ale na pewno poniżej 30km/h).  A  wydawania pieniędzy trzeba pilnować jak przy każdej  dużej inwestycji. A zniecierpliwionym anty-pisiorom zalecam poczekać na min. Nowaka (tego od najdroższych autostrad w Europie). Właśnie pilnuje wydawania pieniędzy na Ukrainie (na polecenie prezydenta Europy). Jeszcze trochę zostało do wydania...?

a
anders

24 mln za zaprojektowanie oraz nadzór?! Jeżeli inwestycja potrwa 60 miesięcy to miesięcznie będzie to 900 tys. zł. Nawet jeżeli każdy zarabiałby 5 tys. to wystarczy dla 180 osób! Jak dla mnie to przy tej inwestycji wiele osób się wzbogaci kosztem podatnika który wielkiej różnicy nie odczuje. Na tej lini jeździ REGIO które musi zatrzymywać się w wioskach, czyli co mi po 120 km/h jak pomiędzy Kluczborkiem a Smardami lub Smardami a Wołczynem ledwo się do tej prędkości rozpędzi a już będzie musiał hamować!

S
Stan

Rodowód pana przez małe pe z pod lasu Wierzbickiego wszystko mówi. Bzdet bzdeta bzdetem pogania.

M
Marek

Pierdoly Pan Stawiaski opowiada niech wskaże choć jedno zwolnienie na tej linii do 5-10 km/h bo jakoś jeżdżę i nie widzę.Pozytywnie przetarg na projektowanie i nadzór a nie na roboty - ściema jak by mieli robić to by przetarg był w formule projektuj i buduj. Nie ma kasy to znowu odalekanie a Pisy ogłaszają sukces -znowu pijar.

D
Darek

jak sprawdzić czy w planie jest ujęta budowa ekranów w miejscowościach w których przebiega linia kolejowa?

s
swojak

Paplanina niedaczników z pisiarstwa Dudy i stawiarstwo to kompletni ignoranci nie mający nic do powiedzenia. Mówienie o linii kolejowej, która ma być w 2031 roku to żart. Nie potrafią nic zrobić, tylko szczuć jednych na drugich i obrażać. Powstańmy i nie dopuśćmy, żeby ktoś nam psuł nasze zdobycze. Ciemnogród niech fundują sobie! 

G
Gość

6 lat!!! nomalnie tempo teżewe

D
Doktor Padłosarnina
W dniu 03.07.2017 o 21:46, Wm napisał:

Przetarg miał być rok temu i został uwalony. Jest jakiś konkretny termin, czy to tylko ściema posła PIS??

Kolejna ściema Barana S. z pisu

r
rew

Co ma do tego PiS? PiS niczego nie załatwił. Większość pieniędzy na remonty polskiej kolei pochodzi z UE, której PiS przecież nienawidzi.

z
zenek z oazy

w 6 lat to można zbudować  super szybki pociąg  TVG z Opola do Szczecina   !!!! a nie remont tyle czasu robić co to alpy ? cofamy sie !!!

s
statystyk43

Nie remont a projektowanie ma trwać prawie 6 lat. A potem prace, więc całość będzie zrobiona najwcześniej za ... trzy kadencje !

J
Julian

Eeee tam w 2030 roku??? Będzie jeszcze szybciej....w 2050!!!! Fajnie jest planować...oj było to w historii...

W
Wm

Przetarg miał być rok temu i został uwalony. Jest jakiś konkretny termin, czy to tylko ściema posła PIS??

O
Ola

Teraz PiS taki dobry.... ta linia miała być remontowana w tamtym roku!!! Ale kto wycofał to z inwestycji na 2016 rok??? PiS!!!! Dał to na 'listę rezerwową' a teraz taki dobry....

m
mieszkaniec

PIS najlepszy niech wolczynscy pslowcy ,peowcy i Buraki uczą się od Pisu że jak się chce to można. Mieli swojego Rakoczego w ministerstwie i nic nie zalatwili

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3