PKP PLK przebuduje linię Kluczbork - Wrocław. Koszt - 1,1 mld zł

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Dworzec kolejowy w Kluczborku został już gruntownie wyremontowany, gotowa jest też linia kolejowa do Poznania. Teraz czas na remont torów z Kluczborka do Wrocławia.
Dworzec kolejowy w Kluczborku został już gruntownie wyremontowany, gotowa jest też linia kolejowa do Poznania. Teraz czas na remont torów z Kluczborka do Wrocławia. Mirosław Dragon
PKP przebuduje całą linię Kluczbork - Wrocław. Dzięki temu pociągi pasażerskie na tej trasie będą jeździć z prędkością 120 km/godzinę.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu przebudowy linii kolejowej na odcinku Kluczbork-Oleśnica-Wrocław. Linia przebiega przez dwa województwa: opolskie i dolnośląskie, dlatego inwestycje podzielono na dwie części. Pierwsza część obejmuje szlak kolejowy na Opolszczyźnie: od Kluczborka, przez Wołczyn, Namysłów, aż do granicy regionu.

- Ta inwestycja jest bardzo istotna dla północy Opolszczyzny, ponieważ Kluczbork to ważny węzeł kolejowy, a tory do Wrocławia są obecnie w fatalnym stanie - mówi Bartłomiej Stawiarski, opolski poseł PiS, który zwołał dziś w tej sprawie konferencję prasową. - Są takie miejsca, gdzie pociągi muszą zwolnić nawet do 5 km na godzinę!

Tylko koszt opracowania dokumentacji (oraz nadzoru budowlanego) wyniesie szacunkowo 54,6 mln zł, z czego opolska część linii pochłonie 24,3 mln zł.

- Natomiast kompleksowy remont całego odcinka z Kluczborka do Wrocławia kosztować będzie nawet 1,1 miliarda złotych - dodaje Bartłomiej Stawiarski, który lobbuje w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa za tą inwestycją.

W ramach inwestycji wyremontowane zostaną nie tylko tory, ale także wiadukty drogowe i kolejowe, przepusty, przejścia podziemne, kładki, ekrany akustyczne, kable, sieci energetyczne i wodne.

Zbudowane zostaną nowe przystanki oraz mała architektura. Na dworcu w Wołczynie zostanie zbudowany drugi peron, a na stacji w Pielgrzymowicach (w powiecie namysłowskim) powstaną dwa perony i przystanek. Remont całego odcinka potrwa 5-6 lat.

Dzięki inwestycji skróci się czas podróży z Kluczborka do Wrocławia. Po zakończeniu remontu torów pociągi pasażerskie będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe 80 km/h. Nie trzeba będzie już zwalniać do 5 km/h.

PKP PLK w 2017 roku zainwestuje blisko 5,5 mld zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska