Efektem zadania będzie między innymi zwiększenie prędkości pociągów ze 120 do 160 km/h dla składów pasażerskich.
- Pociągi towarowe mogłyby zaś kursować z prędkością do 120 km/h - informuje - przekonuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe, zwiększy się też dostęp do kolei, dzięki budowie zupełnie nowych przystanków: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny.
Podróżni skorzystają z wygodnych stacji w Kędzierzynie-Koźlu, Raciborzu i Chałupkach, które między innymi zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
- Inwestycja ta wpłynie pozytywnie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego do innych środka transportu - przekonuje Mirosław Siemieniec.
Dzięki rozbudowie infrastruktury, na tory będą mogły wyjechać dłuższe pociągi, nawet do 780 metrów. Natomiast przebudowa obiektów inżynieryjnych umożliwi przejazdy cięższym składom.
- To zaś wpłynie na wzrost efektywności kolejowego transportu - dodaje Mirosław Siemieniec. - Dzięki temu więcej towarów szybciej i sprawniej wyjedzie z województwa opolskiego i śląskiego w stronę granicy z Czechami.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły już przetarg na prace projektowe w ramach zadania „Prace na linii kolejowej E 59, odcinek Kędzierzyn-Koźle – Chałupki – dokumentacja projektowa”.
- Zakończenie prac projektowych zaplanowano zaś pod koniec 2023 roku - kończy Mirosław Siemieniec.
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?