PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują linię Opole - Wrocław przez Jelcz Miłoszyce. Pociągi osobowe przyspieszą do 120 km/h

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Z Opola do Wrocławia przez Jelcz pociągi pojadą szybciej.
Z Opola do Wrocławia przez Jelcz pociągi pojadą szybciej. Archiwum
Głównym celem projektu jest skrócenie czasu podróży i transportu ładunków na trasie Opole - Wrocław, a także poprawa punktualności oraz zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Linia kolejowa C-E 30, łącząca Wrocław z Opolem przez Jelcz Miłoszyce, pełni ważną rolę w ruchu towarowym. Stanowi też równoległą trasę do magistrali kolejowej Wrocław - Brzeg - Opole.

A zmodernizowanie jej pozwoli na odciążenie linii przez Brzeg i efektywniejsze wykorzystanie kolejowych połączeń w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na początek wykonawca przygotuje dokumentację techniczną całego przedsięwzięcia. Według założeń maksymalna prędkość pociągów pasażerskich na tej linii ma wynosić 120 km/h.

Wymienione zostaną tory i rozjazdy oraz urządzenia sterujące ruchem. Wyremontowane zostaną stacje i przystanki, które będą m.in. dostosowane dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dokumentacja projektowa ma uwzględniać także zakres prac związany z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego i tras kolejowych, które będą do niego prowadziły.

Linia planowana jest też dla pociągów towarowych o długości 740 m, według wymogów obowiązujących na międzynarodowej sieci kolejowej, tj. z prędkością maksymalną 100 km/godz. i o nacisku na oś 221 kN/oś.

Do ich sprawnych przejazdów będą odpowiednio przystosowane stacje Opole Groszowice, Opole Wschodnie, Czarnowąsy, Dobrzeń Wielki, Popielów, Karłowice, Rogalice, Biskupice Oławskie, Jelcz Laskowice, Czernica Wrocławska i Siechnice.

Wykonawcą opracowania dokumentacji dla projektu pn. „Prace na linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice - Jelcz - Wrocław Brochów” jest konsorcjum, którego lider to firma Systra S.A.

Wartość podpisanej umowy wynosi ponad 23, 7 mln złotych netto, a termin ukończenia dokumentacji projektowej zaplanowany jest na trzeci kwartał 2023 roku - informuje Mirosław Siemieniec.

Prace projektowe są finansowane z funduszy budżetowych, natomiast roboty budowlane mają być współfinansowanie z pieniędzy unijnych z nowej perspektywy finansowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska