Czas powrotu do nauki stacjonarnej w opolskiej „Dwójce” był intensywny. Nie ze względu na kartkówki i sprawdziany (których uczniowie najbardziej się obawiali, ale zostały one ograniczone do minimum) - ale ze względu na odbudowywanie więzi społecznych, przywracanie relacji w klasie.
W ciągu pierwszych dwóch tygodni wszyscy uczniowie brali udział w całodniowych wyjściach i wyjazdach z wychowawcą - do lasu, na kajaki, do ZOO, statkiem po Odrze. Były też wyjścia z nauczycielami wf na wyspę Bolko, gdzie odbywały się marszobiegi i “akrojoga”. W czasie Dwutygodnia relacji odbyły się warsztaty z improwizacji kabaretowych, w czasie których ćwiczyliśmy komunikację i współpracę w grupie. Uczniowie tworzyli improwizowane scenki, wzmacniali umiejętność słuchania, a przy okazji świetnie się bawili.
Klasy drugie wzięły udział w warsztatach pt. „Rozmowy o przyjaźni”. Uczestnicy mieli okazję porozmawiać o tym, jaki jest obraz ich idealnego przyjaciela, gdzie i jak go szukać, a także jaką rolę pełni przyjaźń w miłości.
Maj w Dwójce upłynął pod hasłem literatury i języka. Dwójka pisze, czyta, dyskutuje, wydaje majówki literackie, organizuje spotkania - poetą Tomaszem Różyckim, krytykiem Bartoszem Suwińskim.
Pod koniec maja na dziedzińcu szkoły maturzyści zatańczyli poloneza - nie dane im było na studniówce, to przynajmniej po świadectwa ruszyli w korowodzie.
Czerwiec upływa pod hasłem sportu i muzyki. Wszystkie klasy przystępują do walki o miano “Najbardziej usportowionej klasy w 2021 roku”.
Na przerwach uczniowie mogą słuchać muzyki na żywo - swoje koncerty mają zespoły muzyczne z Dwójki. Wakacje tuż tuż…
iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?