reklama

Pociąg Opole - Brzeg skierowano na zły tor. Sprawę bada komisja

Mario/360opole.plZaktualizowano 
Do 16.30 ruch na tej trasie był zablokowany.
Do 16.30 ruch na tej trasie był zablokowany. Mario/360opole.pl
Maszynista zorientował się, że zamiast do Brzegu jedzie w stronę Nysy, więc zahamował skład. Na miejscu jest komisja, która bada, dlaczego do tego doszło.

Pociąg Przewozów Regionalnych wyjechał z Opola Głównego godz. 15.30 w kierunku Brzegu.

Za stacją Opole Zachodnie maszynista zorientował się, że zwrotnice ułożone są tak, że pokierują skład do Szydłowa, czyli w kierunku Nysy, a nie Brzegu. Zatrzymał pociąg i wycofał.

- Nie wiemy, dlaczego do tego doszło. Na szczęście maszyniści znają te trasy, jeżdżą tam często, więc znają układ zwrotnic - informuje Zbigniew Makowski, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych.

Na miejsce przyjechała komisja, która bada przyczyny zdarzenia.

Pociąg był wypełniony pasażerami, to pora kiedy wielu uczniów i pracowników wraca do domów z Opola.

Do 16.30 ruch na tej trasie był zablokowany. Teraz ruch wznowiono.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Asesor Pies Tadeusza

Tam pociąg skierowany na zły tor w Opolu, w Brzegu nagminnie pociągi wjezdząją na złe perony, zapowiadane są już po odjeździe, a niekiedy nawet zapowiadane jako opóźnione w chwilę po odjechaniu ze stacji.Bieganina od peronu do peronu, bo na jednym jest zapowiedziany pociąg, wjeżdza na inny, zdarza się, ze staje za innym pociągiem, że już nie wspomnę, ze rozkład jazdy w ogóle nie trzyma się kupy... to co mi tam Opole, jak w Brzegu to jest dopiero zabawnie. Nie wspominając już o bucie i chamstwie kasjerek w okienkach, które zawsze mają przerwę, albo ważny telefon ze "sztaby generalnego" ...

g
gość
Nie przeżywajcie tak naprawde nic się nie stało wszyscy gdybaja gdyby gdyby ale nic sie nie stało łatwo oskarżyć i obwinic człowieka a człowiek to tylko człowiek i nikt nie jest omylny kazdy z was miał by inne zdanie jak by ktoś to z was był!!!!!!!! Pozatym to co piszą jest troche naciągane a prawda w sumie jest inna!!!!

Droga Asi, jakbyś siedziała w tym pociągu to pewnie inaczej byś myślała. Błędy na kolei są i to ogromne, pewnie znowu jakiś cwaniakowaty dyżurny ruchu zawinił...
m
macv

Widze że na wszystkich portalach grzmi WP, Onet, interia hehe

g
gość
Nie przeżywajcie tak naprawde nic się nie stało wszyscy gdybaja gdyby gdyby ale nic sie nie stało łatwo oskarżyć i obwinic człowieka a człowiek to tylko człowiek i nikt nie jest omylny kazdy z was miał by inne zdanie jak by ktoś to z was był!!!!!!!! Pozatym to co piszą jest troche naciągane a prawda w sumie jest inna!!!!

Tak właśnie bagatelizowano awarie przez miesiąc czasu w Szczekocinach, jakieś sygnały zastępcze, aż doszło do tragedii strasznej w skutkach. I nie mów o gdybaniu , bo jazda nagle gdzieś w nieustalony, kolizyjny i niezaplanowany sposób zawsze stwarza realne zagrożenie. To już któryś raz o którym wiemy, a podobno pociąg z Rawicza też niedawno cofał pod Wrocławiem.
A
Asia

Nie przeżywajcie tak naprawde nic się nie stało wszyscy gdybaja gdyby gdyby ale nic sie nie stało łatwo oskarżyć i obwinic człowieka a człowiek to tylko człowiek i nikt nie jest omylny kazdy z was miał by inne zdanie jak by ktoś to z was był!!!!!!!! Pozatym to co piszą jest troche naciągane a prawda w sumie jest inna!!!!

G
Gość

Niedawna katastrofa pod Szczekocinami, niczego kierujących koleją PEŁOWCÓW z ministrem Nowakiem na czele, nie nauczyła. Rodzi się podejrzenie, że ci panowie po prostu nie wiedzą, jak radzić sobie z problemem. Chodzi o system szkolenia kolejarzy, zdezorganizowany po likwidacji techników kolejowych, na miejsce których nie powołano żadnych instytucji szkolących dróżników i maszynistów. Jaki problem odtworzyć te technika? Kadra dydaktyczna chyba jeszcze nie wymarła.

f
felicjusz

Mówię wam - kiedyś nas zabiją!
Boję się już jeździć pociągami. Taka wyprawa jest bardzo niebezpieczna.

g
gość

Otóż by się stało, bo jadąc do Nysy przecina się tor przeciwny od Wrocławia i jakby jechał pociąg z Wrocławia była by katastrofa, po drugie jakby jechał skład od Nysy to też czołówka, no i po trzecie nawet jakby nie doszło do zderzenia to samo wyjechanie poza trakcję skończyło by się koniecznością sprowadzenia lokomotywy do odholowania składu i możliwością uszkodzenia pantografów.

b
bankomat1970

Dlaczego w artykule nie ma słowa, że szlak Opole-Nysa jest niezelektryfikowany??? Nie róbcie sensacji, bo nic by się nie stało.

a
ag

skład elektryczny daleko by nie zajechał. STOP

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3