reklama

Pociąg specjalny z Berlina przyjedzie do Opola

Damian KapinosZaktualizowano 
Na stacji Opole Główne w sobotę (15 lipca) zatrzyma się skład pasażerski DB Regio prowadzony przez Coradię Lint serii 623 produkcji Alstomu.

Przejazd specjalny niemieckiego pociągu z Berlina do Opola jest organizowany przez międzynarodowe organizacje SPD/SLD, w ramach trzeciej edycji akcji zatytułowanej „Ferdinand Lassalle Express”. W Polsce to wydarzenie wspiera „Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska”, która przyczyniła się już do reaktywacji bezpośredniego połączenia w relacji Drezno – Wrocław oraz przywrócenia przejazdów weekendowych pomiędzy Berlinem a Wrocławiem, w ramach projektu „Pociąg do Kultury”.

Teraz społecznicy domagają się rozszerzenia oferty międzynarodowej. Ich celem jest wprowadzenie do rozkładu jazdy w 2019 roku, co najmniej trzech par pociągów dalekobieżnych z Berlina do Wrocławia i Opola. Dlatego po raz kolejny organizują na tej trasie specjalny pociąg.

- Chcemy pokazać, że ta trasa kolejowo może przynosić korzyści dla wszystkich, zarówno dla przewoźników, jak i pasażerów – wyjaśnia Iwona Budych, prezes zarządu stowarzyszenia Kolej DEPL. – Być może uda nam się pobić rekord prędkości na tej trasie, ale na pewno będziemy chcieli pokazać, że jest możliwy powrót transgranicznych połączeń dalekobieżnych, które mogą być konkurencyjne w stosunku do transportu drogowego.

Pociąg specjalny wystartuje z dworca Lichtenberg o godz. 9.32 i we Wrocławiu zatrzyma się o godz. 13.08. W tym czasie skład zatrzyma się jeszcze na stacjach Ostkreuz, Cottbus oraz w Węglińcu. Następnie Lint poruszający się z prędkością do 160 km/h uda się do Opola, gdzie na tamtejszym dworcu głównym o godz. 13.57 zostanie powitany przez gości wraz z oprawą muzyczną.

Po krótkiej konferencji pasażerowie tego pociągu rozpoczną wycieczkę po Opolszczyźnie. Zatrzymają się m.in. na Górze św. Anny oraz w Tarnowie i Mosznej. Powrót do Berlina z Opola zaplanowano na godz. 21.47.

Wiele lat pracy na zysk Przewozów Regionalnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Eurofighter - Typhoon

No to tero islamskiy Flüchtlinge bydom mialy cym do Polski jechac.

b
bol

bez wyszczału

G
Gość

Umzug ???

A
Adi Dassler

Amerika Zug?

j
jol
W dniu 10.07.2017 o 18:05, starka napisał:

Tu była i jest ludność mówiąca swoim językiem śląskim /nie niemieckim/ ale bardzo zbliżonym do polskiego i tak zostało do dziś, Najpierw na Śląsk naszli Czesi ale to nasi bracia słowiańscy więc nic złego nie stało się, język pozostał. Potem Prusacy zajęli te ziemie ale Ślązacy nie dali się zgermanizować choć Polski nie było na mapie i tak trwało do powstań śląskich 1918-1921. Kto robił te powstania aby odczepić się od Niemców ? - robili to Polacy bo wieś śląska zawsze była polska. Świadczą o tym nazwy miejscowości, nazwiska i język tzw. gwara śląska - Niemiec nie zrozumie języka śląskiego a Polak zrozumie. Liźnij trochę historii człowieku. Niemcy skolonizowali Śląsk ale nie byli jego rdzennymi mieszkańcami.

Tyjs sie chyba z gupiyn przes sciana macala. Glyndzis pierdoly jak wum pasuje. Slunsk bul zweisprachig slunski i niymiecki. Wy tego nie umjycie lostawic. Ja pololki wywolaly powstania. Gastarbeiter i dywersanci ze polski. To nie byly slunzolki. Co do historii chtorol mols na mysli wasa propaganda?
G
Gość
W dniu 10.07.2017 o 18:05, starka napisał:

 Tu była i jest ludność mówiąca swoim językiem śląskim /nie niemieckim/ ale bardzo zbliżonym do polskiego i tak zostało do dziś, Najpierw na Śląsk naszli Czesi ale to nasi bracia słowiańscy więc nic złego nie stało się, język pozostał. Potem  Prusacy zajęli te ziemie ale Ślązacy nie dali się zgermanizować choć Polski nie było  na mapie  i tak trwało do powstań śląskich 1918-1921. Kto robił te powstania aby odczepić się od Niemców ? - robili to Polacy bo wieś śląska  zawsze była polska. Świadczą o tym nazwy miejscowości, nazwiska i język tzw. gwara śląska - Niemiec nie zrozumie języka śląskiego a Polak zrozumie. Liźnij trochę historii człowieku. Niemcy skolonizowali Śląsk ale nie byli jego rdzennymi mieszkańcami.    

Polacy rozumieją   Śląską mowę ??? :P  

Ślebikorzu bajtlik ślonski se pogoudo ze Czechym  , Niemcym i ni zowdy z Poltoniym. 

Polouk moge se pogoudać ino ze Poloukym jak se walnom fuła. :D  Kedy my we jupkach paradowali to Polłki  mieli galoty ze dziurawom kabzom i szczewiki bez kronflekow.

d
doni
W dniu 10.07.2017 o 13:33, bol napisał:

 Nieczynna linia kolejowa prowadząca z Krapkowic do Prudnika przez Moszną będzie odbudowana. Koszty remontu są ogromne. Torów nie ma - złomiarze ukradli szyny.O nieczynnym torowisku przypomniało sobie Ministerstwo Obrony Narodowej. Jeszcze w ubiegłym roku resort wpisał je na listę linii kolejowych mających znaczenie państwowe (ze względów gospodarczych, społecznych lub obronnych), które powinny być utrzymane. Teraz przygotowywana jest dokumentacja. Dzięki niej będzie można torowisko odbudować. - Szanse na uruchomienie linii są bardzo duże - ocenia Zbigniew M******, naczelnik działu eksploatacji w opolskim oddziale PKP Polskich Linii Kolejowych. - Planujemy ruszyć z remontem w przyszłym roku. Nieczynna linia 306 trafiła na krajową listę przede wszystkim z powodu Centralnej Składnicy Materiałów Wybuchowych, która znajduje się pod Krapkowicami. Wojskowi mają tam własną bocznicę, wagony i lokomotywę. Zgodnie z planem, jeżeli trzeba będzie bronić granic kraju, ładunki wybuchowe mają być wywiezione ze składowiska torami. Problem w tym, że złomiarze ukradli szyny i gdyby dziś wojskowi ruszyli w trasę przejechaliby najwyżej kilometr. Drugim problemem jest to, że samorządowcy kilka lat temu uznali, iż torowisko nigdy już nie będzie czynne. Remontując drogi zaasfaltowali więc przejazdy kolejowe i dziś trzeba na nowo je budować. W Krapkowicach taka sytuacja jest na ul. Limanowskiego. Gmina Strzeleczki zaasfaltowała torowisko aż w trzech miejscach. Próbowaliśmy wyjaśnić sprawę z wójtem, ale dowiedzieliśmy się w urzędzie, że przebywa na zwolnieniu lekarskim, a nikt inny nie jest upoważniony do udzielania informacji. Przywrócenie ruchu na nieczynnym torowisku będzie kosztować ok. 30 mln złotych. Polskie Linie Kolejowe za pieniądze z Ministerstwa Obrony Narodowej wyremontują 24,8 km torów. Ułożą 3,5 km brakujących szyn, wykarczują drzewa na zarośniętym torowisku, wymienią część podkładów i oznakują na nowo trasę. W ten sposób z Krapkowic będzie można dojechać do Prudnika, gdzie biegną tory w kierunku Nysy i Kędzierzyna-Koźla. - Otwarcie tej linii na pewno pomoże w rozwoju powiatu - uważa starosta Maciej Sonik. - Rozmawialiśmy z szefostwem krapkowickiej papierni. Firma chce powrócić do wożenia towarów i surowców drogą kolejową, co częściowo zmniejszyłoby ruch tirów w Krapkowicach.  

Podajesz nie aktualne info linia została odbudowana w zeszłym roku

s
starka

Tu była i jest ludność mówiąca swoim językiem śląskim /nie niemieckim/ ale bardzo zbliżonym do polskiego i tak zostało do dziś, Najpierw na Śląsk naszli Czesi ale to nasi bracia słowiańscy więc nic złego nie stało się, język pozostał. Potem  Prusacy zajęli te ziemie ale Ślązacy nie dali się zgermanizować choć Polski nie było  na mapie  i tak trwało do powstań śląskich 1918-1921. Kto robił te powstania aby odczepić się od Niemców ? - robili to Polacy bo wieś śląska  zawsze była polska. Świadczą o tym nazwy miejscowości, nazwiska i język tzw. gwara śląska - Niemiec nie zrozumie języka śląskiego a Polak zrozumie. 

Liźnij trochę historii człowieku. Niemcy skolonizowali Śląsk ale nie byli jego rdzennymi mieszkańcami.

 

 

G
Gość
W dniu 10.07.2017 o 15:28, Gość napisał:

Ty gość, rób miejsce dla członków rodzin twoich i makreli gości bo możesz znów być wywieziony tym razem z Niemiec przez tych co uważają cię za Polaka. :D  :D  :D

Nie strasz n ie strasz , bo się ze ...... . Ach nie ty się już zesrałeś . :)

G
Gość
W dniu 10.07.2017 o 13:51, Gość napisał:

Nie "Niemiec " przybył , a tyś przybyło - Polaku jak z koziej PiS dy reisntasche. Można by słowami wieszcza cię podsumować : " I choć padało , choć było ślisko to się przywlokło na Śląsk świniorzysko"

Ty gość, rób miejsce dla członków rodzin twoich i makreli gości bo możesz znów być wywieziony tym razem z Niemiec przez tych co uważają cię za Polaka. :D  :D  :D

b
bol

Nieczynna linia kolejowa prowadząca z Krapkowic do Prudnika przez Moszną będzie odbudowana. Koszty remontu są ogromne. Torów nie ma - złomiarze ukradli szyny.
O nieczynnym torowisku przypomniało sobie Ministerstwo Obrony Narodowej. Jeszcze w ubiegłym roku resort wpisał je na listę linii kolejowych mających znaczenie państwowe (ze względów gospodarczych, społecznych lub obronnych), które powinny być utrzymane. Teraz przygotowywana jest dokumentacja. Dzięki niej będzie można torowisko odbudować. - Szanse na uruchomienie linii są bardzo duże - ocenia Zbigniew M******, naczelnik działu eksploatacji w opolskim oddziale PKP Polskich Linii Kolejowych. - Planujemy ruszyć z remontem w przyszłym roku. Nieczynna linia 306 trafiła na krajową listę przede wszystkim z powodu Centralnej Składnicy Materiałów Wybuchowych, która znajduje się pod Krapkowicami. Wojskowi mają tam własną bocznicę, wagony i lokomotywę. Zgodnie z planem, jeżeli trzeba będzie bronić granic kraju, ładunki wybuchowe mają być wywiezione ze składowiska torami. Problem w tym, że złomiarze ukradli szyny i gdyby dziś wojskowi ruszyli w trasę przejechaliby najwyżej kilometr. Drugim problemem jest to, że samorządowcy kilka lat temu uznali, iż torowisko nigdy już nie będzie czynne. Remontując drogi zaasfaltowali więc przejazdy kolejowe i dziś trzeba na nowo je budować. W Krapkowicach taka sytuacja jest na ul. Limanowskiego. Gmina Strzeleczki zaasfaltowała torowisko aż w trzech miejscach. Próbowaliśmy wyjaśnić sprawę z wójtem, ale dowiedzieliśmy się w urzędzie, że przebywa na zwolnieniu lekarskim, a nikt inny nie jest upoważniony do udzielania informacji. Przywrócenie ruchu na nieczynnym torowisku będzie kosztować ok. 30 mln złotych. Polskie Linie Kolejowe za pieniądze z Ministerstwa Obrony Narodowej wyremontują 24,8 km torów. Ułożą 3,5 km brakujących szyn, wykarczują drzewa na zarośniętym torowisku, wymienią część podkładów i oznakują na nowo trasę. W ten sposób z Krapkowic będzie można dojechać do Prudnika, gdzie biegną tory w kierunku Nysy i Kędzierzyna-Koźla. - Otwarcie tej linii na pewno pomoże w rozwoju powiatu - uważa starosta Maciej Sonik. - Rozmawialiśmy z szefostwem krapkowickiej papierni. Firma chce powrócić do wożenia towarów i surowców drogą kolejową, co częściowo zmniejszyłoby ruch tirów w Krapkowicach. 


 

h
historyk

Z ciebie taki Niemiec jak z koziej doopy wuwuzela. I tak się nie podpisuj bo Niemców obrażasz. 

A kto powiedział, że ty przybyło?

G
Gość
W dniu 10.07.2017 o 09:57, Hortensja napisał:

Ten pociąg i przejazd nim do Opola /wcześniej był tylko do Wrocławia/ oferuje wiele zabawowych atrakcji dla swoich pasażerów. A pasażerami są lewacy z Niemiec chcący swoją liberalno -lewacką kulturę propagować w Polsce bo nasz kraj jeszcze opiera się tej szkodliwej ideologii a Antifa nie może tego znieść. Oni nie jadą zwiedzać oni jadą głosić...


Lecz się na nogi bo na głowę to już za późno. Dzisiaj 10 czyli 87 parodia katastrofy. Katotaliban w natarciu.
N
Niemiec
W dniu 10.07.2017 o 12:21, historyk napisał:

Już raz, dawno temu coś niemieckiego przybyło  na odwiedziny  :PHistoria lubi się powtarzać


Nic nie przybylo, ty znawco historii. Tutaj bylismy.
h
historyk

Już raz, dawno temu coś niemieckiego przybyło  na odwiedziny  :PHistoria lubi się powtarzać

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3