Odcinek pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem to część międzynarodowej trasy E30 z Niemiec na Ukrainę. Torowisko na wspomnianym odcinku jest jednak w fatalnym stanie technicznym.
Pociągi jeżdżą z prędkością 60-80 km/h, tylko na pięciokilometrowym odcinku osiągają 100 km/h. Na ostatnim spotkaniu w opolskim urzędzie marszałkowskim PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że planują remont torów pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem.
- W poniedziałek spotkaliśmy się, by rozmawiać o założeniach do projektu - wyjaśnia Bartłomiej Horaczuk z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Woj. Opolskiego.
Na odcinku prawie 50 kilometrów mają być wymienione szyny, podkłady, podbudowa torowiska, urządzenia sterowania ruchem, przejazdy drogowo-kolejowe, a perony będą wyremontowane.
- Koszt prac szacowany jest na 300 mln zł - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.
Po ich zakończeniu trasa ma być przystosowana do prędkości 160 km/h. Ciekawe rozwiązania planowane są dla stacji Opole Główne.
- Chcemy wybudować dwa nowe perony - wyjaśnia Marek Szpirko z urzędu marszałkowskiego. Jeden ma powstać za peronem drugim (trasa Katowice - Wrocław), kolejny pomiędzy peronem pierwszym a budynkiem przewozów regionalnych. - Natomiast na odcinku z Opola Głównego do Zachodniego chcielibyśmy wybudować trzeci tor, który rozładuje ruch w stronę Wrocławia i Nysy - dodaje Marek Szpirko. Rewitalizacja trasy Opole - Kędzierzyn-Koźle jest zapisana w Kontrakcie Terytorialnym Województwa Opolskiego.
Prace mają zakończyć się w 2018 r. PKP Polskie Linie Kolejowe myślą też o rewitalizacji trasy z Opola do Wrocławia przez Czarnowąsy i Jelcz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?