O nowych połączeniach poinformował jako pierwszy społeczny Komitet Obrony Dolnośląskich Kolei. Spółka PKP Intercity na razie nie potwierdza nowych połączeń. Informuje ogólnie, że o zmianach powiadamia bezpośrednio przed ich wprowadzeniem.
Zdaniem Grzegorza Olesia, prezesa Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, oba połączenia IC Kormoran i IC Sudety są już jednak przesądzone w rozkładach jazdy od 13 grudnia tego roku, a kolejowe spółki wstrzymują się z tą informacją ze względów komercyjnych.
Komitet otrzymał 21 lipca oficjalne pismo z Departamentu Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury. Wynika z niego, że ministerstwo prowadziło pierwotnie konsultacje z Polskimi Liniami Kolejowymi w sprawie uruchomienia pociągu TLK Szczeliniec z Jeleniej Góry do Warszawy przez Opole i Lubliniec.
Okazało się to jednak technicznie niemożliwe, bo jednotorowa linia z Opola do Lublińca jest za mało przepustowa, a na stacji w Opolu nie można zapewnić możliwości wymiany lokomotywy.
Nowe lokomotywy PKP Intercity już weszły do służby. To najno...
W tej sytuacji zaplanowano natomiast inne rozwiązanie. Istniejące połączenie IC Kormoran Olsztyn – Warszawa będzie przedłużone do Polanicy Zdroju przez Katowice, Kędzierzyn, Głogówek, Prudnik i Paczków.
Te miasta zyskają nie tylko połączenie bezpośrednie z Częstochową, Warszawą czy Olsztynem, ale też w drugą stronę z Kłodzkiem czy Polanicą. Wagony z Polanicy będą łączone z głównym składem w Katowicach. Ministerstwo zastrzega w piśmie, że prace nad połączeniem jeszcze się nie zakończyły.
Według informacji uzyskanych przez Komitet, od 13 grudnia ruszy też nowe codzienne połączenie IC Sudety z Jeleniej Góry przez Świdnicę, a na Opolszczyźnie – Nysę, Prudnik i Koźle do Krakowa.

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym problemem w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?