Utrzymana została również nałożona na przedsiębiorcę kara finansowa w wysokości 6,6 mln złotych.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2008 roku. Stwierdzono wówczas, że Poczta Polska nieterminowo dostarczała powierzone jej paczki i listy.
Zobacz: UOKiK: Sieć Play stosuje niedozwolone klauzule
Obowiązujące przepisy określają bowiem minimalną, procentową liczbę przesyłek, które muszą zostać przekazane przez publicznego operatora pocztowego do adresata, w określonym terminie.
Przeprowadzone postępowanie wykazało, że poczta nie dotrzymywała wymaganych terminów w przypadku listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu oraz wszystkich listów zwykłych, paczek priorytetowych i zwykłych.
Zobacz: UOKiK ostrzega. Kupowane wino i czekolada nie zawsze są prawdziwe
Prezes UOKiK uznała, że działania poczty mogły narażać konsumentów na niedogodności i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 6,6 mln zł. Poza sankcją finansową nakazała również zmianę zakwestionowanej praktyki.
Spółka złożyła odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 17 listopada UOKiK w całości oddalił odwołanie Poczty Polskiej. W uzasadnieniu sąd podkreślił m.in., że terminowe dostarczenie przesyłek było obowiązkiem spółki. Wyrok oznacza, że utrzymana została nałożona przez UOKiK kara finansowa.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?