Poetycki kalendarz to nie tylko artystyczny projekt promujący poezję, ale również podkreślenie kunsztu drukarskiego opolskiej drukarni. Kolory wykorzystane w kalendarzu, to bardzo intensywne barwy, podkreślające możliwości drukarskie Opolgrafu. Wyjątkowość kalendarza stanowi również rodzaj twardej oprawy, w której opolska drukarnia staje się liderem na rynku poligraficznym.
W realizację projektu zaangażowali się również pracownicy opolskiej drukarni, z udziałem których możemy zobaczyć, po zeskanowaniu kodów QR, filmy na których promują opolską poezję. Filmy z udziałem pracowników można zobaczyć również na kanale YouTube oraz na stronie internetowej.
W 2003 roku amerykański „Newsweek” ogłosił złowieszczo, że wiersz jest już trupem. Jednak ostatnie lata pokazują nowe trendy, m.in. dzięki Rupi Kaur – młodej poetce, która swoją twórczość promuje w mediach społecznościowych. Tomik wierszy „Mleko i Miód” Wyd. Otwarte, a drukowany w Opolgrafie, stał się bestsellerem.
"Chcieliśmy, aby nasz kalendarz skłaniał do refleksji, wyłamywał ze schematów, promował poezję w codziennym życiu oraz w oryginalnej formie pokazywał twórczość rodzimych artystów. Jest to twórczość osobista … wiersz pomaga mi ułożyć coś w całość. Plantacja kojarzyła się z owocami, a każdy z tych wierszy jest w pewnym rodzaju owocem, coś we mnie rosło, kiełkowało. Plantacja jest zbiorem tych różnych owoców…” – mówi [b]Witold Sułek, opolski poeta, pisarz, eseista, filozof. Wiersze poety pochodzą z tomiku Plantacja.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?