Polacy bojkotują firmy, które dalej działają w Rosji. 65 proc. badanych przyznaje, że nie robi w nich zakupów

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Wśród marek nadal działających w Rosji  znajdziemy takie firmy jak często wymieniany Leroy Merlin czy Auchan.
Wśród marek nadal działających w Rosji znajdziemy takie firmy jak często wymieniany Leroy Merlin czy Auchan. Adam Jankowski/ Polska Press
Po ataku Rosji na Ukrainę większość międzynarodowych marek od razu opuściła Rosję. Te, które pozostały muszą się liczyć ze spadkiem obrotów. 65 proc. respondentów deklaruje, że nie będzie kupować produktów w takich sieciach.

Większość globalnych marek wycofała się z Rosji po tym, jak inwazja na Ukrainę stała się faktem. Są jednak ciągle firmy, które nie zdecydowały się na opuszczenie rosyjskiego rynku. W mediach społecznościowych pojawiły się apele, aby nie robić zakupów w sklepach prowadzących działalność na terenie Rosji.

Lista wstydu. Te marki, znane także w Polsce, nie opuściły rosyjskiego rynku

Nie wszystkie firmy się na to zdecydowały. Dlatego powstała lista wstydu, która jest stale aktualizowana. Znajdziecie na niej marki, które wciąż funkcjonują w Rosji, wśród nich również te, które są dobrze znane w Polsce.

Wiele firm wciąż nie wycofało się z Rosji, część z nich nie ma tego nawet w planach. Jedną z takich sieci jest Leroy Merlin

Wiele firm nie chce wycofać się z Rosji! To nie tylko Leroy ...

Wśród nich znajdziemy takie firmy jak często wymieniany Leroy Merlin, Auchan czy Huawei. W Rosji nadal funkcjonują m.in. gigant spożywczy Mondelez-Nabisco, do którego należą takie marki jak Milka, Oreo czy Toblerone, Lenovo czy Cersanit.

Polacy omijają sieci sklepów, które nie wycofały się z Rosji

W dniach 25-28 marca 2022 roku firma Research Partner przeprowadziła na panelu Ariadna badanie dotyczące skłonności Polaków do zakupów w międzynarodowych sieciach sklepów, które nie wycofały się z Rosji po rozpoczęciu wojny z Ukrainą.

Jak się okazuje, 65 proc. respondentów deklaruje, że nie będzie kupować produktów w takich sieciach handlowych. Natomiast „Zdecydowanie tak” odpowiedziało 36 proc. badanych, a kolejne 29 proc. „raczej tak”. Tylko 16 proc. stwierdziło, że dalej będzie robić zakupy w tych sklepach, a 19 proc, ankietowanych nie wyrobiło sobie dotąd zdania na ten temat.

Co ciekawe, najbardziej radykalnie do tej kwestii podchodzą respondenci powyżej 55 roku życia – aż 44 proc. z nich nie zamierza dokonywać zakupów we wspomnianych sklepach. Wśród ankietowanych poniżej 34 roku życia wskaźnik ten nie przekracza 30 proc.

Presja ma sens

– Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych – czytamy we wpisie ekonomistów PKO BP zamieszczonym na Twitterze w zeszłym tygodniu.

– Dane o płatnościach kartami @PKOBP pokazują, że sieci, które pozostały aktywne w Rosji, mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja – dodano.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polacy bojkotują firmy, które dalej działają w Rosji. 65 proc. badanych przyznaje, że nie robi w nich zakupów - Strefa Biznesu

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska