Polacy przekonali się do bankowości internetowej oraz mobilnej. Co z bezpieczeństwem transakcji?

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Wideo
od 16 lat
Popularność bankowości internetowej w Polsce ciągle rośnie. – Mamy 39,4 mln klientów bankowości internetowej – mówi nam ekspert. Niewątpliwy wpływ na postępującą cyfryzację usług bankowych miała pandemia Covid-19.

Nieustannie wzrasta liczba umów klientów indywidualnych umożliwiających dostęp do bankowości elektronicznej. Na koniec IV kwartału 2021 zanotowano 39,4 mln takich umów, co oznacza wzrost o 8,2 proc. w stosunku do tego kwartału w 2020 roku – wynika z raportu Związku Banków Polskich „NetB@nk – bankowość internetowa i mobilna, płatności bezgotówkowe.”

– Mamy 39,4 mln klientów bankowości internetowej. Ponad 21 mln osób przynajmniej raz w miesiącu aktywnie wykorzystuje swój rachunek internetowy – tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Włodzimierz Kiciński, wiceprezes Związku Banków Polskich. - Bardzo intensywnie wzrasta liczba tych, którzy korzystają z bankowości mobilnej – dodaje i mówi, że jest ich już ponad 16 mln.

Bankowość mobilna wybierana coraz częściej. Dlaczego?

Największe zmiany ponownie można zaobserwować w segmencie bankowości mobilnej. Dynamiczny wzrost odnotowano w przypadku liczby użytkowników korzystających z aplikacji bankowych. W IV kwartale 2021 roku o 4,22 proc. wzrosła liczba aktywnych użytkowników aplikacji bankowych.

– Już 10 mln klientów banków korzysta z bankowości mobilnej, jako wyłącznego kanału swojego kontaktu oraz dokonywania płatności – mówi ekspert. – Osoby te doceniają również inne funkcje związane z bankowością mobilną - dodaje i wymienia tutaj informacje o stanie rachunku, czy np. dokonywanych płatnościach. Oznacza to, że 59 proc. użytkowników stanowią osoby, które zarządzają swoimi finansami jedynie za pomocą aplikacji mobilnych.

Wzrasta liczba transakcji bezgotówkowych

Według danych z raportu za IV kwartał 2021 roku wzrosła również liczba i wartość transakcji bezgotówkowych w systemach Krajowej Izby Rozliczeniowej. Największą dynamikę zmian zaobserwowano w systemie Express Elixir. Liczba transakcji wzrosła o 19 proc., a ich wartość o blisko 13 proc. w stosunku do ubiegłego kwartału. Natomiast roczny wzrost obrotów wyniósł 106 proc.

Dynamiczne zmiany dotyczą także systemu Euro Elixir, realizującego przelewy w europejskiej walucie. W skali IV kwartału 2021 roku nastąpił wzrost liczby komunikatów o ponad 13,5 proc., a wartości realizowanych płatności zwiększyła się o ponad 31,5 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polacy przekonali się do bankowości internetowej oraz mobilnej. Co z bezpieczeństwem transakcji? - Strefa Biznesu

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska