Polaris ma już teren pod fabrykę w Opolu

Artur Janowski
Polaris ma już teren pod fabrykę w OpoluW fabryce ma być produkowane ponad 250 tysięcy pojazdów rocznie. Nie będą to tylko quady, ale także małe pojazdy terenowe.
Polaris ma już teren pod fabrykę w OpoluW fabryce ma być produkowane ponad 250 tysięcy pojazdów rocznie. Nie będą to tylko quady, ale także małe pojazdy terenowe. archiwum
We wtorek miasto sprzedało 12 hektarów przy ulicy Wspólnej, na których stanąć ma fabryka. Pierwsze quady powinny wyjechać z zakładu już w przyszłym roku.

Właścicielem działki przy ulicy Wspólnej stała się firma współpracująca z amerykańskim koncernem motoryzacyjnym. Transakcja - warta 7,4 miliona złotych - odbyła się błyskawicznie.

W połowie lipca odbył się przetarg na sprzedaż gruntu, a już w wtorek doszło do podpisania aktu notarialnego. Takiego tempa nie miał dotąd żaden inwestor, jaki pojawił się w strefie ekonomicznej.

- Śpieszy się Amerykanom, a także firmie Panattoni Europe, która dla nich zbuduje fabrykę - przyznaje Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta ds. inwestycji.

Inwestor wynajął już biura i halę przy ulicy Wspólnej. Wiadomo, że w Opolu zamieszka od 20 do 30 przedstawiciele Polarisa, którzy będą zajmować się nadzorowaniem inwestycji, a także przygotowywaniem naborów i uruchomieniem fabryki. 

Na Wspólnej stanie hala magazynowo-produkcyjna z  pomieszczeniami socjalnymi, powstaną też parkingi, które pomieszczą 25 samochodów ciężarowych i ponad 140 osobowych. W hali przewidziano miejsca na tłocznię, lakiernię, a  także na linie produkcyjne i montażowe z robotami przemysłowymi. W fabryce ma być produkowane ponad 250 tysięcy pojazdów rocznie. Nie będą to tylko quady, ale także małe pojazdy terenowe.

Do 2017 roku Amerykanie chcą wydać co najmniej 100 mln zł i zatrudnić 350 osób. To jednak minimalne założenia i inwestor już wiosną, gdy prezentował opolski projekt, zapowiadał większe zatrudnienie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pierwsze quady wyjadą z zakładu w drugiej połowie 2014 roku.

Przedstawiciele koncernu podkreślają, że inwestycja jest częścią planu rozwoju Polarisa, który nie tylko buduje fabryki, ale także przejmuje firmy.

- Kilka lat temu przejęliśmy producenta motocykli, z kolei w ubiegłym miesiącu producenta małych samochodów elektrycznych - mówi Suresh Krishna, wiceprezes Polarisa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska