Politycy opozycji interweniują u Jarosława Kaczyńskiego w sprawie kozielskiego portu. "Zwracamy się z prośbą o pomoc"

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Tak ma wyglądać kozielski port po inwestycji warte 400 mln zł.
Tak ma wyglądać kozielski port po inwestycji warte 400 mln zł. Archiwum inwestora
Grupa senatorów napisała do wicepremiera i szefa PiS-u list w sprawie odblokowania budowy nowego portu śródlądowego na Odrze w Koźlu.

Mija już 2,5 roku od wstrzymania, wskutek niezrozumiałych decyzji Polskich Kolei Państwowych, jednej z największych inwestycji na Opolszczyźnie ostatnich lat, czyli odbudowy portu rzecznego w Kędzierzynie-Koźlu.

O odblokowanie upominają się nie tylko prywatni inwestorzy, ale także samorządowcy oraz parlamentarzyści z Opolszczyzny i całego kraju. Senatorowie Koalicji Obywatelskiej uznali, że w tej sprawie trzeba o szczegółach poinformować i poprosić o pomoc samego szefa PiS i wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego.

Napisali do niego list z prośbą o interwencję, jednocześnie merytorycznie przedstawiając problem. Zwracają Jarosławowi Kaczyńskiemu uwagę, że inwestycję lustrowały już wszystkie istotne instytucje państwa, włącznie z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego i żadna z nich nie stwierdziła jakichkolwiek zagrożeń albo działań mogących szkodzić interesowi Polski.

"W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do Pana Premiera o pomoc w rozwiązaniu zaistniałej sytuacji (...). Inwestor szwajcarski również zaczyna się niepokoić zaistniałą sytuacją, a trzeba zaznaczyć, że jego doświadczenie i finanse pozwoliłyby szybko uruchomić transport rzeką Odrą w Polsce. Ta szansa może być zaprzepaszczona przez bezzasadne zachowania podmiotów będących własnością Skarbu Państwa, których działanie jest sprzeczne z interesem publicznym" - napisali senatorowie KO Joanna Sekuła, Beniamin Godyla, Zygmunt Frankiewicz i Stanisław Lamczyk.

Politycy Koalicji Obywatelskiej dodają, że Polska na uruchomieniu portu śródlądowego i reaktywacji żeglugi mogłaby pozbawić nasz kraj miliardowych dochodów. Sprawa ma być znów analizowana na którymś z kolejnych posiedzeń Sejmu i Senatu.

Przypomnijmy, PKP zablokowały dostęp do niewielkiego odcinka linii kolejowej, wskutek czego do portu nie mogłyby dojeżdżać pociągi. Nieoficjalnie mówi się, że koleje boją się konkurencji żeglugi.

Prywatny inwestor (za pośrednictwem spółki Kędzierzyn-Koźle Terminale) wcześniej zadeklarował, że wyłoży na odbudowę portu 400 mln zł. Za pieniądze podatnika zrobiono drogę dojazdową (kosztowała ponad 3 mln zł), spółka zbudowała też pierwsze zbiorniki za 50 mln zł i odnowiła stare nabrzeża.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hrabia Gwidon
18 grudnia, 10:35, Gość:

Czy redaktor naczelny NTO - czyta co pisze ? Chyba głupoty

Politycy Koalicji Obywatelskiej dodają, że Polska na uruchomieniu portu śródlądowego i reaktywacji żeglugi mogłaby pozbawić nasz kraj miliardowych dochodów. Sprawa ma być znów analizowana na którymś z kolejnych posiedzeń Sejmu i Senatu.

18 grudnia, 12:24, Też dziennikarz:

Czas zmienić redaktora naczelnego bo wstydem jest co on wyprawia. Skandalem i hipokryzja jest to, że nie może komentować jego mądralińskich artykułów. Wczoraj namawiał do szczepień. Jakim prawem kim on jest, lekarzem? Gazeta NTO powinna nazywać się Nowy Dziennik PO i Wiśniewskiego!!!!

Kowalski ? To ty ?

T
Też dziennikarz
18 grudnia, 10:35, Gość:

Czy redaktor naczelny NTO - czyta co pisze ? Chyba głupoty

Politycy Koalicji Obywatelskiej dodają, że Polska na uruchomieniu portu śródlądowego i reaktywacji żeglugi mogłaby pozbawić nasz kraj miliardowych dochodów. Sprawa ma być znów analizowana na którymś z kolejnych posiedzeń Sejmu i Senatu.

Czas zmienić redaktora naczelnego bo wstydem jest co on wyprawia. Skandalem i hipokryzja jest to, że nie może komentować jego mądralińskich artykułów. Wczoraj namawiał do szczepień. Jakim prawem kim on jest, lekarzem? Gazeta NTO powinna nazywać się Nowy Dziennik PO i Wiśniewskiego!!!!

S
STE

"dodają, że Polska na uruchomieniu portu śródlądowego i reaktywacji żeglugi mogłaby pozbawić nasz kraj miliardowych dochodów" - myślę, że politycy tak nie napisali :-)

G
Gość
Czy redaktor naczelny NTO - czyta co pisze ? Chyba głupoty

Politycy Koalicji Obywatelskiej dodają, że Polska na uruchomieniu portu śródlądowego i reaktywacji żeglugi mogłaby pozbawić nasz kraj miliardowych dochodów. Sprawa ma być znów analizowana na którymś z kolejnych posiedzeń Sejmu i Senatu.
o
ojczyzna polszczyzna

unieruchomienie przyniesie straty, uruchomienie zysk!!

P
Port Kozle

Nic z tego nie bedzie, priorytetem jest przekop mierzei wislanej, opozycja sprzedala port Kozle inwestorowi KK Terminale, wiec" zemsta jest roskosza bogow"!!

Dodaj ogłoszenie