Polo czwartej generacji

Tadeusz Wyspiański
Kompaktowy samochód przestał być dzisiaj synonimem braku komfortu. Świadczy o tym najnowszy model Volkswagena.

Mimo ciągle niewielkich wymiarów zewnętrznych nowe polo jest wyraźnie większym autem od poprzedników. Jest dłuższe o 15 cm (3,897 m), wyższe o prawie 5 cm (1,465 m) i szersze o 2 cm (1,65 m). Także wersje 2- i 4-drzwiowe są bardziej zróżnicowane stylistycznie niż dotychczas, a model 4-drzwiowy po raz pierwszy ma trzecią szybę boczną przy tylnym słupku. Także wnętrze oferuje więcej niż dotąd w samochodach tej klasy. Zastosowano tam także materiały wysokiej jakości.

Nadwozie samochodu jest w pełni ocynkowane, a VW udziela aż 12-letniej gwarancji na perforację. Najważniejsze punkty nadwozia są spawane laserowo, dzięki czemu dodatkowo wzrosła jego sztywność. Niemieckie firmy ubezpieczeniowe zaliczyły polo do najwyższej, 10. klasy autocasco, czego nie oferuje żaden inny model tej klasy. W polo zastosowano także nowe rozwiązanie ramy pomocniczej, składającej się z dwuwarstwowych belek ze stali oraz dwóch konsoli z aluminium. Dzięki modułowej budowie ułatwiło to dopasowanie korpusu osi do różnych silników i układów wydechowych. Zwiększenie rozstawu kół o 63 mm poprawiło z kolei zachowanie się auta na zakrętach. Zastosowanie funkcji Easy-Entry w modelu 2-drzwiowym ułatwiającej przesuwanie foteli ułatwia z kolei zajmowanie miejsc na tylnej kanapie. Po przesunięciu do przodu fotel "zapamiętuje" poprzednie położenie i powraca do dawnej pozycji. W wersji Trendline fotel kierowcy ma płynną regulację wysokości, a w Comfortline i Highline regulowany jest też fotel pasażera.

Wszystkie wersje mają przednie i boczne poduszki powietrzne, jeśli na przednim fotelu jedzie dziecko w foteliku zwróconym do tyłu można też deaktywować poduszkę montowaną w specjalnym schowku. Polo posiada wspomaganie kierownicy, dostosowujące siłę działania do prędkości i ciężaru samochodu, ABS, a na życzenie może być montowany ESP z elektronicznym asystentem układu hamulcowego. Stosowana jest też nowa, półautomatyczna klimatyzacja Climatic.

Przy wprowadzaniu na rynek polo będzie oferowane z z nowymi 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi 1,2 l o mocach 55 KM i 65 KM, 4-cylindrowym 1,4 l z mocą 75 KM oraz 3-cylindrowym 1,4 l TDI 75 KM i 4-cylindrowymi 1,9 l SDI i TDI o mocach 64 KM i 100 KM. Nowe benzynowe 3-cylindrowce produkowane będą w zmodernizowanej kosztem 160 mln marek fabryce w Chemnitz.
Wszystkie silniki są bardzo elastyczne, z naddatkiem spełniają europejskie normy emisji spalin oraz zadowalają się minimalnym zużyciem paliwa (diesle około 4,5 - 4,7 l/100 km).
Silniki współpracują z dwiema przekładniami manualnymi, uruchamianymi cięgnowymi mechanizmami zmiany biegów, oraz skrzynią automatyczną, sterowaną elektronicznie. Analizując wiele parametrów, np. częstotliwość naciskania pedału gazu, rozpoznaje ona, czy kierowca wybiera sportowy czy ekonomiczny sposób jazdy i odpowiednio do tego dobiera program zmiany przełożeń. Dzięki zastosowaniu systemu Life-Time Fill przez cały okres eksploatacji przekładni nie ma w niej potrzeby wymiany oleju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska