Ponad 250 mln zł na remont linii Kluczbork - Ostrzeszów

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Archiwum
Dzięki temu skróci się czas przejazdu pociągiem na trasie Katowice - Poznań.

Rozpoczęły się już prace remontowe odcinka Kluczbork - Ostrzeszów na linii kolejowej łączącej Katowice z Poznaniem.

- Po zakończeniu prac przejazd z Katowic do Poznania zajmie 4,5 godziny, a nie jak do tej pory 6 - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dziś stan torowiska jest tam tragiczny. Pilnej wymiany potrzebują wszystkie elementy infrastruktury. Z powodu fatalnego stanu torów w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 30 kilometrów na godzinę. Po zakończeniu remontu pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkościami do 120 kilometrów na godzinę, a towarowe - 80 kilometrów na godzinę.

Przetarg na wykonanie wartej 251 milionów złotych inwestycji wygrała firma PORR Polska. Prace już ruszyły i zgodnie z umową maja potrwać do sierpnia przyszłego roku. Na trasie Kluczbork - Ostrzeszów wymienionych zostanie prawie 90 kilometrów torów, 61 rozjazdów, robotnicy zmodernizują również 36 przejazdów kolejowych dla samochodów, 12 peronów, 10 wiaduktów i 12 mostów.

- Przeprowadzony zostanie również remont urządzeń automatyki służącej do sterowania ruchem oraz sieć trakcyjna - wymienia Mirosław Siemieniec.

Na początku roku ruszyły natomiast prace na linii kolejowej Kluczbork - Kalety. Ich koszt to ponad 365 milionów złotych. Oprócz wymiany torów i remontów mostów i wiaduktów planowane są też prace na peronach m.in. w Sowczycach, Bąkowie i Starym Oleśnie. Wszystkie prace zakończą się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

- Linia z Kalet przez Kluczbork do Szczecina ma strategiczne znaczenie dla przewozów towarowych i pasażerskich - mówi Mirosław Siemieniec. - Dlatego bardzo ważne jest przywrócenie wszystkich parametrów technicznych. Remont oznacza też poprawę kursowania pociągów w ruchu regionalnym.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
z Niemodlina

Gdyby rządził PiS to na ten remont  byłoby co najmniej 1 000 000 000 zł. Ale cóż obecnie rządzący zmarnotrawili kasę i na remont jest tak mało. Ale jak PiS wygra wybory to się to poprawi i będzie lepiej. Ja głosuję na PiS i radzę innym to samo bo to dobry wybór.

h
henio

Przydadzą sie nowe tory.........................będzie można szybciej uciekać z tego Grajdółka............pamiętajcie, ostatni gasi światło :-))

 

j
jan

a w kluczborku juz oddano do uzytku czesc torow po "remoncie".przed remontem bylo 40km/h,a teraz jest 20km/h

a
agga

jest "tragicznie" sensacja na PKP, bedzie lepiej, tylko kto będzie jeździł w pociagach pasażerskich?

Dodaj ogłoszenie