Rozpoczęły się już prace remontowe odcinka Kluczbork - Ostrzeszów na linii kolejowej łączącej Katowice z Poznaniem.
- Po zakończeniu prac przejazd z Katowic do Poznania zajmie 4,5 godziny, a nie jak do tej pory 6 - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dziś stan torowiska jest tam tragiczny. Pilnej wymiany potrzebują wszystkie elementy infrastruktury. Z powodu fatalnego stanu torów w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 30 kilometrów na godzinę. Po zakończeniu remontu pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkościami do 120 kilometrów na godzinę, a towarowe - 80 kilometrów na godzinę.
Przetarg na wykonanie wartej 251 milionów złotych inwestycji wygrała firma PORR Polska. Prace już ruszyły i zgodnie z umową maja potrwać do sierpnia przyszłego roku. Na trasie Kluczbork - Ostrzeszów wymienionych zostanie prawie 90 kilometrów torów, 61 rozjazdów, robotnicy zmodernizują również 36 przejazdów kolejowych dla samochodów, 12 peronów, 10 wiaduktów i 12 mostów.
- Przeprowadzony zostanie również remont urządzeń automatyki służącej do sterowania ruchem oraz sieć trakcyjna - wymienia Mirosław Siemieniec.
Na początku roku ruszyły natomiast prace na linii kolejowej Kluczbork - Kalety. Ich koszt to ponad 365 milionów złotych. Oprócz wymiany torów i remontów mostów i wiaduktów planowane są też prace na peronach m.in. w Sowczycach, Bąkowie i Starym Oleśnie. Wszystkie prace zakończą się w pierwszym kwartale przyszłego roku.
- Linia z Kalet przez Kluczbork do Szczecina ma strategiczne znaczenie dla przewozów towarowych i pasażerskich - mówi Mirosław Siemieniec. - Dlatego bardzo ważne jest przywrócenie wszystkich parametrów technicznych. Remont oznacza też poprawę kursowania pociągów w ruchu regionalnym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?