Ponad 42 mln złotych będzie kosztowała rozbudowa dwóch dróg wojewódzkich: w Polskiej Nowej Wsi i od Wawelna do DK46

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Będzie przebudowa dwóch dróg wojewódzkich na Opolszczyźnie. Umowa podpisana.
Będzie przebudowa dwóch dróg wojewódzkich na Opolszczyźnie. Umowa podpisana. Google street view/UMWO
Udostępnij:
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego podpisana została właśnie umowa z wykonawcą, a prace potrwają do lipca 2025 roku. Inwestycja została dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

To jedna z największych inwestycji drogowych, którą w tym roku rozpoczyna Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu.

– Mam nadzieję, że za trzy lata wszyscy będziemy się cieszyć z ośmiu kilometrów bardzo dobrej drogi – mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.

Planowane prace zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy obejmuje rozbudowę drogi wojewódzkiej 435 w Wawelnie i drogi 429 od Wawelna do Polskiej Nowej Wsi.

- Tutaj dokumentacja jest gotowa, więc drogowcy lada moment wejdą na plac budowy - mówi Szymon Ogłaza. - Równolegle będzie przygotowywana dokumentacja dla drugiego etapu, który powstanie w systemie zaprojektuj i wybuduj. Chodzi tu o rozbudowę drogi wojewódzkiej 429 w Polskiej Nowej Wsi i 435 od Wawelna do drogi krajowej 46.

Ten pierwszy etap obejmie przebudowę ponad trzykilometrowego odcinka drogi. W jego ramach m.in. zostaną przebudowane skrzyżowania z drogami podporządkowanymi, ponad sto zjazdów publicznych i indywidualnych, będzie nowy chodnik, pobocza i zatoka autobusowa.

- Kompleksowo przebudujemy też kanalizację deszczową - mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

Drugi etap robót wymaga najpierw przygotowania dokumentacji, więc rozpoczęcia robót w terenie należy się spodziewać z początkiem przyszłego roku.

Dotyczy on dwóch odcinków: w Polskiej Nowej Wsi i od Wawelna do połączenia z drogą krajową nr 46. Tutaj powstaną niemal cztery kilometry ścieżki pieszo–rowerowej na odcinku Wawelno – Prądy i w Polskiej Nowej Wsi, odnowiony zostanie także most przebiegający nad autostradą A4, przebudowane będą dwa przystanki autobusowe. Prace wykona firma LARIX Sp. z o.o. z Lublińca.

Koszt prac to 42,7 mln złotych, inwestycja została dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Zadowolenia z rozpoczęcia prac nie ukrywają wójtowie gmin, na terenie których przebiegają drogi, które będą przebudowywane: Dąbrowy i Komprachcice.

- To strategiczne połączenie naszych gmin, zmieni się też estetyka wsi Prądy, a dla mieszkańców niezwykle ważna będzie ścieżka pieszo-rowerowa, którą będą m.in. mogli dotrzeć do przystanku autobusu miejskiego – mówi Katarzyna Gołębiowska-Jarek, wójt Dąbrowy.

Z kolei Leonard Pietruszka, wójt Komprachcic podkreśla, że inwestycji o tak dużym rozmachu na terenie jego gminy nie było.

– 40 milionów złotych to budżet mojej gminy na cały rok, więc nic dziwnego, że po prostu bardzo się cieszę z tego, że budowa się rozpoczyna – mówi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie