Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 00dni
  • 07godz.
  • 29min.
Odwiedź serwis wyborczy 

Powiat krapkowicki. Firmy chcą wozić towar koleją

Beata Szczerbaniewicz bszczerbaniewicz@nto.pl 77 46 66 833
fot. archiwum
fot. archiwum
Starosta krapkowicki zbiera podpisy pod listem do MON w sprawie reaktywacji linii kolejowej.

Chodzi o nieczynną i częściowo zdemontowaną linię kolejową Krapkowice - Prudnik. Już rok temu Ministerstwo Obrony Narodowej zapowiedziało, że chce ją reaktywować ze względu na Centralną Składnicę Materiałów Wybuchowych pod Krapkowicami.

Zobacz: Kolej. Masz trzy miesiące na zwrot biletu

Remont miałby rozpocząć sie w roku 2012. Póki co konretnych planów jeszcze nie ujawniono, a starostwo powiatowe postanowiło kuć żelazo póki gorące:

- Na spotkaniu z Opolskim Centrum Rozwoju Gospodarczego, w którym uczestniczyli krapkowiccy przedsiębiorcy ustaliliśmy treść listu intencyjnego, jaki wyślemy w tej sprawie do ministerstwa oraz do władz PKP SA - informuje Witold Rożałowski, dyrektor gabinetu starosty.- Wiele firm jest mocno zainteresowanych przywróceniem tej linii aby wozić nią towary. Łączyłaby się z magistralą podsudecką, która planowo ma być połączona w przyszłości z Czechami.

Powiat chce w ten sposób dać sygnał , że linia jest potrzebna również z innych powodów niż obronne i zdopingować ich do szybkiego podjęcia inwestycji.

Zobacz: Więcej pieniędzy na kolej w następnym budżecie unijnym

Wśród firm które zainteresowane są korzystaniem z przewozów towarowych są m.in. Metsa Tossue która rozbudowuje swój zakład w Krapkowicach o nowe maszyny papiernicze, Sambud Rol - właściciel składów węgla, POM Krapkwice i Test.

W opolskim oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe o terminie rozpoczęcia odbudowy linii nic jeszcze nie wiedzą:

- Jej reaktywacja nastąpi, ale nie wiadomo kiedy - mówi Edward Marciniszyn.- Inwestycja będzie ralizowana z budżetu państwa, ale na dziś nie mamy jeszcze informacji czy faktycznie będą na to pieniądze w przyszłorocznym budżecie MON.

Póki co gotowy jest kosztorys: przedsięwzięcie może kosztować od 30 do 50 mln zł w zależności od zakresu wykorzystania linii. Jeśli liczyć remont peronów i przejazdów, będzie to oczywiście droższe.Sprawa powinna się wyjaśnić do lutego.

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3