Komisję konkursową tworzyło międzynarodowe jury. Oceniano przede wszystkim smak i wygląd przygotowywanych na potrzeby finału burgerów. Ale także sposób pracy burger mastera.
Zobacz jakie rodzaje mięsa Polacy jedzą najczęściej. GALERIA
Selekcja odbywała się w trzech etapach. Najpierw burgerownie kwalifikowały się do konkursu na podstawie formularza zgłoszeniowego. Następnie prowadzone były półfinały regionalne, podczas których wyłoniono 20 finalistów. Finał konkursu dla burgerowni niesieciowych odbył się na Gastrotargach SMAKKI w Warszawie.
Elita polskich burgerowni niesieciowych
Do ścisłego finału dostało się 20 niesieciowych burgerowni. Spośród nich wyłoniono zwycięzców, wśród których znaleźli się:
- Family American Food by Olek, Płock
- TRUST Burger & Drink Bar, Legionowo
- Road American Restaurant, Wrocław
- HAMBURG Slow Food, Opole
- Olymp_Burger_House, Radom
- MNIAM MNIAM Zawiercie, Zawiercie
- Burger Boy Rzeszów, Rzeszów
- Cochise Łódź, Łódź
- Browar Bałtów, Bałtów
- Wół na Stół, Warszawa
– Cóż to były za emocje podczas konkursu. Umiejętności wszystkich finalistów zachwyciły międzynarodowe jury. Wybór 10 finalistów to było niezwykle trudne zadanie. Finał Heinz Selection to dopiero początek naszej wspólnej przygody – skomentowała Beata Jaworska, polski organizator programu Heinz Selection.
.
Jakie mięso jemy najczęściej?
Osoby, które spożywają mięso często, sięgają po nie zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu (38 proc.), a nawet 4-6 razy w ciągu 7 dni (33 proc.) – wynika z badania Kantar Polska i Grupy BLIX. Jednocześnie podkreślono, że wśród ankietowanych jest nieduża grupa osób rzadko konsumujących mięso, czyli raz w tygodniu (7 proc.), 2-3 razy w miesiącu (3 proc.) czy raz w miesiącu (1 proc.).
– Spożycie mięsa w Polsce pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie. Zdecydowana większość ankietowanych, tj. 89 proc., konsumuje je przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wyniki te są zgodne z ogólnymi trendami w Europie, gdzie jedzenie mięsa pozostaje stabilne lub nieznacznie maleje – komentuje Marcin Lenkiewicz, ekspert rynku retailowego z Grupy BLIX. – Jednakże, co może stanowić pewne zaskoczenie, to fakt, że tylko 10 proc. ankietowanych w ogóle nie spożywa mięsa. To pokazuje, że nadal jest ono ważnym elementem diety Polaków – podkreśla.
Co najczęściej zamawiamy na dowóz?
Zwycięska przed rokiem pizza została zdetronizowana przez burgery – wynika z raportu Food Trendy przygotowanego przez Pyszne.pl. Włoskie placki tym razem muszą zadowolić się drugą pozycją. Stabilne, trzecie miejsce na podium, podobnie jak przed rokiem, zajmuje z kolei kebab.
Choć kebab zajął dopiero trzecie miejsce w kategorii najpopularniejszych potraw, to kuchnia arabska jest tą, która najbardziej zyskała w 2022 roku na popularności. W serwisie Pyszne.pl, w porównaniu z poprzednim rokiem, zdecydowanie przybyło również zamówień z restauracji greckich i indyjskich.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?