Pozycjonowanie stron - dotrzyj bezpośrednio do swoich klientów

Artykuł sponsorowany Lumo

Czy wiesz, że aż 68% wszystkich doświadczeń w Internecie rozpoczyna się od wyszukiwarki? Prawdopodobnie nie jest to dla Ciebie żadnym zaskoczeniem - sam korzystasz z niej na co dzień, aby odnaleźć interesujące Cię informacje.

Być może nie zdajesz sobie jednak sprawy z tego, że użytkownicy każdego dnia szukają firm podobnych do Twojej w Google. Jeżeli nie prowadzisz jeszcze działań z zakresu pozycjonowania, to prawdopodobnie skutkuje to tym, że użytkownicy trafiają na strony Twojej konkurencji. Na szczęście możesz to zmienić.

Dowiedz się, na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie!

Prowadzisz biznes w Opolu i najbliższych okolicach? Pozycjonowanie lokalne jest dla Ciebie

Strony, będące na pierwszej pozycji w Google, pozyskują aż 32% kliknięć. Z każdą kolejną pozycją wskaźnik ten maleje. Wnioski wyciągnąć łatwo - im wyżej będzie wyświetlać się Twoja witryna w wyszukiwarce, tym więcej użytkowników na nią dotrze.

Bez skutecznych działań SEO jest to jednak niemożliwe. Warto w tym miejscu wspomnieć, że aż 46% wszystkich wyszukań w Google to zapytania lokalne. Co więcej, 80% z nich kończy się konwersją.

Jeżeli prowadzisz więc lokalny biznes i zastanawiasz się, czy powinieneś włączyć pozycjonowanie do swojej strategii marketingowej - nie wahaj się dłużej. Na czym polega pozycjonowanie lokalne? Załóżmy, że prowadzisz gabinet dentystyczny w Opolu. Użytkownicy szukają Twoich usług w wyszukiwarce, wpisując do niej wyrażenia w stylu:

  • dentysta Opole,
  • stomatolog Opole,
  • dentysta NFZ Opole,
  • wybielanie zębów Opole.

Pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona będzie się wyświetlać na takie frazy na najwyższych pozycjach. Musisz jednak wiedzieć, że Google personalizuje wyniki wyszukiwania na podstawie lokalizacji użytkowników. Oznacza to, że jeśli ktoś, przebywający w Opolu, wpisze do wyszukiwarki hasło “dentysta”, również trafi na Twoją stronę.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu lokalnym w Opolu: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/opole/

W pozycjonowaniu lokalnym bardzo istotną rolę odgrywa także optymalizacja wizytówki Google Moja Firma. W wyszukiwarce tego typu wyniki w przypadku zapytań lokalnych są bowiem prezentowane w pierwszej kolejności. Trafią na nie również użytkownicy korzystający z Map Google.

Pozycjonowanie to sprawdzony sposób na promocję w Google

Potencjalni klienci sami znajdą Twoją ofertę

29% użytkowników szuka lokalnych firm w wyszukiwarce co najmniej raz w tygodniu. Oznacza to, że inwestując w pozycjonowanie, zapewniasz swojej firmie stały dopływ klientów.

Co ważne, za sprawą SEO na Twojej stronie nie pojawiają się przypadkowi internauci. Są to użytkownicy rzeczywiście zainteresowani Twoją ofertą - wpisują w końcu w wyszukiwarkę zapytania ściśle powiązane z Twoją działalnością.

Jedną z największych zalet pozycjonowania jest fakt także, że jego efekty utrzymują się bardzo długo. Nie musisz codziennie pracować nad kreacjami reklamowymi czy opracowywać nowych haseł - klienci i tak będą odwiedzać Twoją stronę.

Szansa na rozwój dla małych i dużych biznesów

Jeżeli chcesz pozyskiwać klientów z Internetu, pozycjonowanie jest jednym z najlepszych sposobów, które mogą Ci w tym pomóc. Aż 53% całego ruchu w sieci pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jest więc o co walczyć.

Jednocześnie ponad 90% stron internetowych w ogóle nie pozyskuje klientów z tego kanału. Jest to więc dla Ciebie ogromna szansa na zbudowanie przewagi konkurencyjnej. Bez względu na to, czy prowadzisz mały, lokalny sklepik, prężnie działający sklep internetowy czy firmę zatrudniającą tysiące osób.

Twoi klienci są dziś gotowi na to, aby odnaleźć Twój biznes w wyszukiwarce. Musisz im jednak to umożliwić.

Zbudujesz renomę i rozpoznawalność swojej firmy

Dzięki pozycjonowaniu zwiększasz liczbę klientów. Więcej osób dowiaduje się o Twojej marce. Stopniowo budujesz grono lojalnych klientów, do których docierasz także za pomocą innych kanałów marketingowych.

Opowiadają oni o Twojej firmie swoim znajomym czy rodzinie. Dodają opinie w Google, udostępniają prowadzące do niej linki w mediach społecznościowych.

To wszystko sprawia, że rośnie jej rozpoznawalność. SEO buduje także Twój pozytywny wizerunek - klienci i inne firmy zaczynają Cię postrzegać jako eksperta w danej branży. Dzieje się tak między innymi za sprawą merytorycznych, wartościowych treści tworzonych na potrzeby pozycjonowania i nie tylko.

Zobacz wszystkie korzyści jakie daje pozycjonowanie stron: lumo.pl/blog/jakie-korzysci-daje-pozycjonowanie-stron-internetowych-seo/

Podsumowanie

Wszystkie opisane powyżej korzyści staną się rzeczywistością, jeżeli powierzysz pozycjonowanie swojej strony profesjonalistom. Na jej pozycje w wyszukiwarce wpływa bowiem wiele czynników - aktualnie mówi się o ponad 200.

Prowadzenie skutecznych działań wymaga więc aktualnej wiedzy, ciągłych analiz i wykorzystania skutecznych narzędzi. Kluczowe jest indywidualne podejście i strategia zorientowana na cele Twojego biznesu.

W Lumo dostarczamy usługi z zakresu pozycjonowania zarówno dla lokalnych biznesów, jak i największych graczy na rynku. Dzięki naszym działaniom tysiące stron znalazło się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Skontaktuj się z nami już dziś, a przedstawimy Ci bezpłatną wycenę i ustalimy szczegóły współpracy!

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Dlaczego Twoja firma powinna inwestować w pozycjonowanie?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska