Premiera przewodnika po trasach rowerowych na Opolszczyźnie. Tutaj każdy cyklista znajdzie coś dla siebie. Odbyło się podsumowanie

Krzysztof Marcinkiewicz
Krzysztof Marcinkiewicz
Nie ma dziś inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich, gdzie nie byłoby równocześnie przygotowanej drogi rowerowej. Niniejsza ścieżka powstała w ramach partnerskiego projektu unijnego gmin Popielów i Lewin Brzeski. To 10 kilometrów nowej trasy dla rowerów przebiegającej przez Stobrawski Park Krajobrazowy, łączącej Popielów w powiecie opolskim z gminą Lubsza w powiecie brzeskim.
Nie ma dziś inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich, gdzie nie byłoby równocześnie przygotowanej drogi rowerowej. Niniejsza ścieżka powstała w ramach partnerskiego projektu unijnego gmin Popielów i Lewin Brzeski. To 10 kilometrów nowej trasy dla rowerów przebiegającej przez Stobrawski Park Krajobrazowy, łączącej Popielów w powiecie opolskim z gminą Lubsza w powiecie brzeskim. UMWO
„Przewodnik rowerowy po najlepszych trasach Opolszczyzny” to prawdziwa gratka dla miłośników dwóch kółek. Jest elementem projektu „Opolskie na rowery".

W środę (7 grudnia) w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu odbyło się oficjalne podsumowanie akcji „Opolskie na rowery" oraz premiera „Przewodnika rowerowego po najlepszych trasach Opolszczyzny”.

Zapaleni cykliści znajdą w przewodniku 25 tras rowerowych znajdujących się w każdym powiecie.

  • Najkrótsza jest trasa wokół Góry Świętej Anny, licząca zaledwie 20 km.
  • Zdecydowanie najdłuższa jest z kolei pętla z Opola do Mikolina, gdzie Nysa Kłodzka wpada do Odry. Tam i z powrotem to aż 64 kilometry.

Każdy rowerzysta znajdzie więc coś dla siebie.

Przewodnik jest tylko jednym z elementów projektu Urzędu Marszałkowskiego „Opolskie na rowery”. Jak tłumaczy Katarzyna Zulska, kierownik referatu infrastruktury w Departamencie Infrastruktury i Gospodarki UMWO, podczas jego realizacji zaangażowanych było wiele podmiotów. Urzędnicy włączyli do współpracy stowarzyszenia rowerowe i spotykali się z mieszkańcami każdego powiatu.

Pierwszą częścią projektu było przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich tras rowerowych w województwie.

- Pełnym sukcesem projektu jest to, że powstał plan rozwoju infrastruktury rowerowej w naszym województwie. Do tej pory takiego dokumentu brakowało. Różne podmioty zgłaszały się do nas w celu realizacji projektów europejskich z możliwością realizacji ścieżek rowerowych. Przez brak tego dokumentu projekty były odrzucane. To ma się zmienić – opowiada Katarzyna Zulska.

Plan rozwoju infrastruktury rowerowej mówi o ponad 1300 kilometrach tras rowerowych. W tym momencie przejezdnych jest ok. 600 kilometrów.

- Pozostałe trasy trzeba jeszcze wybudować. Dokument wskazuje, jakie to będą odcinki – tłumaczy Katarzyna Zulska.

Wersja papierowa przewodnika będzie dostępna w Departamencie Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu UMWO. Wersja elektroniczna natomiast w formacie PDF znajdować się będzie na stronie opolskie.pl w zakładce Opolskie na rowery.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny egzotycznych wycieczek mocno w dół?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska