Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi chce być szybkie

CZESŁAW WACHNIK
Nadwozie nowej ,,trójki'' przypomina auto sportowe. Niskie nadwozie, sylwetka klina, a także duże reflektory wykonane z przeźroczystego szkła mogą się podobać.
Nadwozie nowej ,,trójki'' przypomina auto sportowe. Niskie nadwozie, sylwetka klina, a także duże reflektory wykonane z przeźroczystego szkła mogą się podobać. CZESŁAW WACHNIK
W salonach Audi pojawi się najnowszy model A3, który ma aspiracje pogodzenia sportowych osiągów z wysokim komfortem jazdy.

Historia lubi się powtarzać. W połowie 1996 r. pojawiło się pierwsze audi A3, a kilka miesięcy później zobaczyliśmy jego nieco większego brata - golfa IV. W marcu w Genewie koncern Audi, który wchodzi w skład Volkswagena, pokazał ,,trójkę'' drugiej generacji, a we wrześniu ma się pojawić golf V.

Audi chce być szybkie

A3 powstało na płycie podłogowej nowego golfa V o rozstawie osi 258 cm. W porównaniu do poprzedniego modelu nowa ,,trójka'' jest szersza o 30 mm i wyższa o 10 mm. Dzięki temu wewnątrz jest dostatecznie dużo miejsca dla czterech osób - zarówno na przednich fotelach, jak też na tylnej kanapie. Jednak pod względem wielkości wnętrza A3 ustępuje peugeotowi 307, toyocie corolli, czy fiatowi stilo. Fotele są natomiast doskonale wyprofilowane, z wyraźnym trzymaniem bocznym.
Drążek skrzyni biegów jest krótki, a w zależności od rodzaju silnika skrzynia może być pięcio- lub sześciobiegowa. Dźwignię hamulca ręcznego podpatrzono chyba w nowym megane, tak jak tam przypomina dźwignię stosowaną w samolotach.

Kilka silników do wyboru

Na razie A3 będzie dostępne z pięcioma silnikami do wyboru. Najmniejszy jest motor 1,6 litrowy o mocy 102 KM. Kolejne to: 2,0 litrowy o mocy 150 KM, 3,2 litra o mocy 250 KM oraz dwa nowoczesne diesle: 1,9 litra TDI o mocy 105 KM i 2,0 litrowy TDI o mocy 140 KM. W zależności od wersji, audi 3 jest oferowane zarówno z pięcio- jak też sześcio - przekładniową manualną skrzynią biegów oraz tzw. tiptronikiem. To jakby połączenie skrzyni automatycznej z manualną. Zapewne najlepszym wyborem dla bogatychjest zakup audi z najmocniejszym silnikiem 3,2 litra. Autem takim można pędzić z prędkością do 245 km/h, a setkę uzyskuje już po 6,7 sekundach.
Ceny audi nie są niskie. Za najtańszą wersję 1,6 litra trzeba zapłacić około 75 tys. zł. Natomiast diesel 2,0 TDI kosztuje już ponad 120 tys. zł. Ceny topowego modelu 3,2 litra jeszcze nie podano, ale można oczekiwać sumy zbliżonej do 150 tys. zł. Trudno przypuszczać, by po A3 ustawiały się kolejki. Ale amatorzy się zapewne znajdą.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska