Modernizacja mostu zakłada znaczną ingerencję w jego konstrukcję. Plan zakłada wymianę płyty przeprawy i ułożenie na niej nowej warstwy bitumicznej. Obecna powierzchnia mostu ma być w pełni udostępniona rowerzystom. Dla pieszych po obu stronach mostu dobudowane będą zupełnie nowe chodniki.
Do przetargu na wykonanie tego zadania zgłosiły się trzy firmy. Najniższą ofertę przedstawiła firma Sanel z Rudy Śląskiej, wynosi ona 7,2 mln zł. Następna jest propozycja firmy PBW Inżynieria z Wrocławia, która opiewa na blisko 9,4 mln zł. Ofertę najdroższą, wynoszącą ponad 10,3 mln zł, zgłosiła firma Banimex z Będzina.
ZOBACZ Wyspa Bolko w Opolu przed wojną. Zobaczcie, jak wtedy wyglądał park [ZDJĘCIA]
Problem w tym, że wszystkie te kwoty znacznie przewyższają pulę, jaką na ten cel zapisano w budżecie miasta. Miasto przeznaczyło bowiem na ten cel blisko 4 mln zł. Na razie nie wiadomo, czy miasto unieważni przetarg, czy też postanowi dołożyć pieniędzy do inwestycji, by wyrównać najniższą ofertę.
Bardziej prawdopodobny jest jednak pierwszy scenariusz, ze względu na znaczną różnicę w cenie. Jednocześnie to kolejny przypadek, gdy prace na obiekcie inżynieryjnym okazują się droższe od założeń urzędników.
PRZECZYTAJ Park na wyspie Bolko w Opolu pomogą stworzyć Lasy Państwowe [WIZUALIZACJE]
Przykładem kwestia budowy nowej kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi. Zgłoszone oferty wyniosły od 26 do 37 mln zł, podczas gdy w kasie miasta zapisanych było 13,5 mln zł. Ratusz trzeci raz będzie próbował znaleźć wykonawcę tej inwestycji.
OPOLSKIE INFO - 24.08.2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?