Nagroda Opolskiej Izby Gospodarczej została przyznana prof. Tadeuszowi Pokusie w kategorii „Osoba wspierająca rozwój gospodarki rynkowej i edukująca na potrzeby firm”. W uzasadnieniu nagrody podkreślano współpracę profesora z instytucjami i firmami w regionie, co przekłada się na unowocześnianie oferty kształcenia w WSZiA.
Szczególnie wyróżniono inicjatywę prof. Pokusy uruchomienia specjalności „logistyka humanitarna” jako pierwszej w Polsce koncepcji studiów w tym zakresie oraz powołanie specjalności „marketing sportowy” o zindywidualizowanym charakterze kształcenia, z której korzystają studenci z całej Polski - w tym gwiazdy naszego sportu.
Warto podkreślić, że nagroda zbiegła się w czasie z innym ważnym wyróżnieniem, tj. objęciem stanowiska profesora przez prorektora Pokusę.
- Można już mówić o istnieniu takiej grupy ludzi - studiujących logistykę humanitarną na WSZiA, którzy nie skupiają się jedynie na zarabianiu pieniędzy, lecz na bardziej szczytnych celach - mówi prof Pokusa. - Logistyka humanitarna ukazuje „ludzką twarz” naszej rzeczywistości, a postawy humanitarne świadczą m.in. o tym, że uczestnikami globalnego rynku są ludzie z krwi i kości o określonych postawach i emocjach.
Jak podkreśla prorektor, studia na specjalności „logistyka humanitarna” adresowane są przede wszystkim do pracowników służb medycznych, wolontariuszy, kierowniczej kadry administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialnej za zarządzanie kryzysowe, kandydatów i żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy policji, straży miejskiej, straży pożarnej, straży granicznej oraz osób zainteresowanych problemami pomocy humanitarnej. Celem studiów jest natomiast dostarczenie studentom wiedzy na temat prawnych, psychologicznych, socjologicznych aspektów logistyki humanitarnej i zarządzania kryzysowego, tworzenia i stosowania planów i scenariuszy logistycznych związanych z niesieniem pomocy humanitarnej, logistyki i zarządzania humanitarnym łańcuchem dostaw. Obecnie 25 proc. studentów kierunku logistyka wybrała właśnie „logistykę humanitarną”
Równie rozpoznawalną specjalnością na WSZiA jest „marketing sportowy”. To najbardziej dynamicznie rozwijająca się specjalność na uczelni, którą wybrało blisko 40 proc. studentów I stopnia, kierunku „zarządzanie”. - W naszych uczelniach, zarówno ekonomicznych, jak i AWF-ach, zakres studiów w tym obszarze jest nadal skromny, natomiast potrzeby zwiększania kwalifikacji osób - podkreśla prorektor Pokusa.
Celem kształcenia na nowej specjalności jest przygotowanie absolwentów do pracy w organizacjach sportowych, które prowadzą działalność na dwóch rynkach, czyli skierowaną do widzów imprez sportowych oraz do przedsiębiorstw i osób, chcących zainwestować w sport, jak też do sponsorów sportu. Studia adresowane są m.in. do przedstawicieli klubów sportowych, stowarzyszeń kultury fizycznej, związków sportowych, przedsiębiorstw rozważających inwestowanie w sport. Marketing sportowy realizowany jest zarówno na studiach pierwszego, jak i drugiego stopnia, odpowiednio sześć i cztery semestry.
Budżet alert - wszystkie informacje o budżecie obywatelskim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?