Program "Decydujesz, pomagamy". Od Tesco dla aktywnych lokalnych społeczności. Nowe zasady w 2018 roku

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Dotychczas Tesco wsparło ponad 400 lokalnych inicjatyw, przekazując 2,15 mln złotych organizacjom społecznym.
Dotychczas Tesco wsparło ponad 400 lokalnych inicjatyw, przekazując 2,15 mln złotych organizacjom społecznym. archiwum
1 125 000 złotych planuje rozdysponować Tesco w czwartej edycji programu na finansowanie lokalnych inicjatyw.

W ciągu trzech dotychczasowych edycji programu „Decydujesz, pomagamy” do organizacji społecznych w województwie opolskim trafiły granty o łącznej puli 40 000 złotych. Zaangażowani mieszkańcy zrealizowali 8 projektów, wpływających na modernizację lokalnego otoczenia.

W IV. edycji programu wprowadzono zmiany - mapa Polski kolejny raz została podzielona na 125 mikroregionów, jednak w każdym z nich finansowe wsparcie otrzymać mogą – już nie jedna – a trzy inicjatywy!

Aktywni mieszkańcy swoje pomysły na działania mogą zgłaszać za pomocą formularza, dostępnego na stronie www.tesco.pl/pomagamy do 30 marca 2018 roku.

Zaangażowanie organizacji społecznych, mieszkańców, lokalnych władz, klientów i pracowników Tesco przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Razem, udało nam się zrealizować ponad 400 projektów, które wniosły trwałą zmianę w życie wielu wsi, miasteczek i miast. Jesteśmy z tego dumni i chcemy robić jeszcze więcej, dlatego w tej – już IV – edycji programu „Decydujesz, pomagamy” w każdym ze 125 mikroregionów nagrodzimy nie jedną, a trzy organizacje społeczne. To nasze podziękowanie za zaangażowanie ludzi aktywnie działających na rzecz swojego otoczenia – mówi Katarzyna Michalska-Miszczyk, prezes Fundacji Tesco.

Inicjatywy mogą dotyczyć edukacji, promocji zdrowego stylu życia, rewitalizacji przestrzeni miejskich, aktywizacji osób starszych, działań na rzecz zwierząt i środowiska naturalnego, pielęgnowania lokalnych tradycji lub innych obszarów, na które mieszkańcy chcieliby zwrócić uwagę.

Spośród zgłoszonych pomysłów, w każdym z mikroregionów, jury wybierze po trzy projekty, które przejdą do otwartego głosowania klientów Tesco. W praktyce każda organizacja, która dojedzie do etapu głosowania zwycięży, jednak to liczba głosów, oddanych przez klientów Tesco, przesądzi czy grant wynosił będzie 5000, 3000 czy 1000 złotych.

Dotychczas Tesco wsparło ponad 400 lokalnych inicjatyw, przekazując 2,15 mln złotych organizacjom społecznym.

„Każdy, nawet najmniejszy pomocny gest ma wielkie znaczenie” – tak brzmi jedna z podstawowych wartości firmy. Podkreśla ona, iż suma wszystkich drobnych działań, może nieść wielką zmianę w obszarach, które mają znaczenie dla klientów i pracowników Tesco,
ich lokalnego otoczenia oraz całego społeczeństwa. Kluczowe priorytety, na których Tesco skupia się globalnie to m.in. poprawa zdrowia, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, wspieranie lokalnych społeczności oraz dostarczanie przyjaznych środowisku, wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

Tesco Polska jest siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z blisko 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia około 25 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne (np. „Od uprawy do potrawy”), promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych takich zbiórki żywności czy walka z marnowaniem żywności.

Fundacja Tesco powstała z inicjatywy Tesco Polska w 2012 roku jako kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego i długofalowych działań charytatywnych realizowanych przez firmę Tesco. Celem działania Fundacji jest wspieranie wartościowych inicjatyw i projektów społecznych, ukierunkowanych na pomoc dzieciom i młodzieży oraz integracje i zaangażowanie na rzecz wspólnego dobra społeczności lokalnych. Fundacja realizuje programy pomocowe w obszarach związanych z pomocą społeczną, edukacją i ochroną zdrowia.

Za swoją działalność została wyróżniona odznaką „Przyjaciel Dziecka” oraz tytułem „Filantrop Krakowa A.D. 2014” oraz medalem ”50 Lat dla Zdrowia Dzieci” Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.

Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” powstała, aby opisywać wyzwania dotyczące życia społecznego w Polsce. Opracowuje i upowszechnia innowacyjne rozwiązania, które mogą pomóc sprostać tym wyzwaniom. Szuka ich, łącząc perspektywę badaczy-akademików i aktywistów społecznych oraz podejmując działania koncentrujące się na kluczowych zagadnieniach: rozwoju wspólnot lokalnych, innowacjach społecznych, wolontariacie oraz partycypacji obywatelskiej.

Zobacz: Opolskie Info [16.02.2018]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska