reklama

Projekt opolskiej studentki najlepszy w konkursie OOPAK

Edyta HanszkeZaktualizowano 
Marta Wichary, studentka UO z zaprojektowanymi opakowaniami na produkty Mondelez International.
Marta Wichary, studentka UO z zaprojektowanymi opakowaniami na produkty Mondelez International. Edyta Hanszke
Marta Wichary, studentka Instytutu Sztuki UO wygrała konkurs OOPAK na najlepsze opakowanie opolskiego produktu spożywczego. W nagrodę otrzymała 10 tys. zł.

Nagrodzone opakowanie zostało przygotowane z myślą o belgijskich czekoladkach Cote d’Or. To marka produkowana przez firmę Mondelez International, która ma dwie fabryki w Skarbimierzu. W zamyśle autorki projektu czekoladki  w czarnych i czerwonych papierkach stoją rzędem, każda w osobnej przegródce, a całość jest owinięta folią w kształt prostopadłościanu z kartonową  nakładką w kolorach czerwieni i czekolady z logo marki.

Zwyciężczyni wygrała 10 tys. złotych ufundowane przez firmę Chespa, współorganizatora konkursu, która przygotowała makiety opakowań. - Jestem tak oszołomiona, że nawet nie potrafię powiedzieć, na co przeznaczę te pieniądze - mówiła tuż po ogłoszeniu wyniku Marta Wichary, studentka ostatniego roku studiów magisterskich w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Opolskiego.

Zadeklarowała za to, że w przyszłości chciałaby się zająć właśnie projektowaniem i związać z regionalnymi firmami.

Wyróżnienia przyznano:

  • Markowi Powiecce, absolwentowi Politechniki Śląskiej w Gliwicach, który przygotowywał stand (z ang. stragan) na produkty baby food dla Nutricii,
  • Pawłowi Haraniowi z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, za opakowanie piwa dla Browaru Namysłów
  • Marcie Wichary za opakowanie pralinek Cadbury (w kształcie choinki złożonek z trzech elementów)  firmy Mondelez International
  • Rafałowi Kwietniowi za opakowanie lodów firmy Nestle

Otrzymali oni po 1500 zł od firm, dla których przygotowali projekty.

W sumie do konkursu OOPAK,adresowanego do studentów i absolwentów uczelni artystycznych z kraju, zgłoszono 16 projektów. Zadaniem 8 wybranych uczestników było zaproponowanie opakowań dla produktów wskazanych przez przedsiębiorstwa branży spożywczej z regionu: Mondelez International, Nutricia, Browar Namysłów, Nestle. W październiku przez tydzień uczestniczyli w warsztatach projektowych u partnera konkursu - w dobrodzieńskiej Dobrotece.

Wszyscy uczestnicy, ktory dotarli do drugiego etapu mogą też odbyć półroczne staże w Chespie. Zdaniem Jana Cegiełki, dyrektora kreatywnego  Dobroteki część z tych projektów powinna mieć szanse na wdrożenie.

Pomysłodawcą konkursu było Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. Nagrody wręczono podczas Ogólnopolskiego Konkursu Branży Spożywczej.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3