Projekt opolskiej studentki najlepszy w konkursie OOPAK

Edyta Hanszke
Marta Wichary, studentka UO z zaprojektowanymi opakowaniami na produkty Mondelez International.
Marta Wichary, studentka UO z zaprojektowanymi opakowaniami na produkty Mondelez International. Edyta Hanszke
Marta Wichary, studentka Instytutu Sztuki UO wygrała konkurs OOPAK na najlepsze opakowanie opolskiego produktu spożywczego. W nagrodę otrzymała 10 tys. zł.

Nagrodzone opakowanie zostało przygotowane z myślą o belgijskich czekoladkach Cote d’Or. To marka produkowana przez firmę Mondelez International, która ma dwie fabryki w Skarbimierzu. W zamyśle autorki projektu czekoladki  w czarnych i czerwonych papierkach stoją rzędem, każda w osobnej przegródce, a całość jest owinięta folią w kształt prostopadłościanu z kartonową  nakładką w kolorach czerwieni i czekolady z logo marki.

Zwyciężczyni wygrała 10 tys. złotych ufundowane przez firmę Chespa, współorganizatora konkursu, która przygotowała makiety opakowań. - Jestem tak oszołomiona, że nawet nie potrafię powiedzieć, na co przeznaczę te pieniądze - mówiła tuż po ogłoszeniu wyniku Marta Wichary, studentka ostatniego roku studiów magisterskich w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Opolskiego.

Zadeklarowała za to, że w przyszłości chciałaby się zająć właśnie projektowaniem i związać z regionalnymi firmami.

Wyróżnienia przyznano:

  • Markowi Powiecce, absolwentowi Politechniki Śląskiej w Gliwicach, który przygotowywał stand (z ang. stragan) na produkty baby food dla Nutricii,
  • Pawłowi Haraniowi z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, za opakowanie piwa dla Browaru Namysłów
  • Marcie Wichary za opakowanie pralinek Cadbury (w kształcie choinki złożonek z trzech elementów)  firmy Mondelez International
  • Rafałowi Kwietniowi za opakowanie lodów firmy Nestle

Otrzymali oni po 1500 zł od firm, dla których przygotowali projekty.

W sumie do konkursu OOPAK,adresowanego do studentów i absolwentów uczelni artystycznych z kraju, zgłoszono 16 projektów. Zadaniem 8 wybranych uczestników było zaproponowanie opakowań dla produktów wskazanych przez przedsiębiorstwa branży spożywczej z regionu: Mondelez International, Nutricia, Browar Namysłów, Nestle. W październiku przez tydzień uczestniczyli w warsztatach projektowych u partnera konkursu - w dobrodzieńskiej Dobrotece.

Wszyscy uczestnicy, ktory dotarli do drugiego etapu mogą też odbyć półroczne staże w Chespie. Zdaniem Jana Cegiełki, dyrektora kreatywnego  Dobroteki część z tych projektów powinna mieć szanse na wdrożenie.

Pomysłodawcą konkursu było Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. Nagrody wręczono podczas Ogólnopolskiego Konkursu Branży Spożywczej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska