Projekt Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania w Opolu pomaga szkołom

Paulina Szastaj, Marek Maleika
- Stosuję  metody nauczania, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści - mówi pani Justyna.
- Stosuję metody nauczania, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści - mówi pani Justyna. archiwum szkoły
Dzięki udziałowi w projekcie WSZiA w Opolu, kolejna szkoła podstawowa w naszym regionie jest wspierana w jednej z pięciu kluczowych kompetencji.

Nie byłoby to jednak możliwe bez Justyny Garbacz, nauczycielki Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Zdzieszowicach, która jako trener, osobiście wspomaga tę placówkę.

- Od 13 lat nauczam w PSP 1 w Zdzieszowicach języka polskiego, przy czym zawsze dbam o to, żeby pobudzać w uczniach kreatywność i motywować ich do samodzielnego myślenia. Oczywiście nie jest to możliwe bez podnoszenia swojej wiedzy i samokształcenia stąd udział w projekcie - mówi nauczycielka. - W związku z tym również wybór kompetencji nie był przypadkowy, a pod okiem dr Sławomira Śliwy zdobywam nowe umiejętności właśnie z zakresu innowacyjności, kreatywności i pracy zespołowej - dodaje.

Dzięki pani Justynie szkoła realizowała wiele ciekawych przedsięwzięć, takich jak wymiana listów z kolegami z Siemianowic Śląskich, „Nakręceni na czytanie”, gdzie uczniowie podejmowali inicjatywy czytelnicze i brali udział w konkursie plastycznym czy w projekt edukacyjno - wychowawczym o Irenie Sendlerowej.

- Stosuję metody nauczania takie, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści. Najczęściej jest to praca w grupach, gdzie uczniowie mogą uczyć się od siebie wzajemnie. Wykorzystywanie nowych technologii rozwija uczniowskie horyzonty, gdyż są bliskie uczniom. Jednym słowem, im więcej uczeń włoży wysiłku w realizację zadania, tym więcej zapamięta i więcej się nauczy - mówi Justyna Garbacz. - Stąd właśnie uczestnictwo w projekcie, które pozwoliło mi na zdobycie nowych doświadczeń . Mogłam sprawdzić się w nowym wyzwaniu a to przełoży się zarówno na uczniów mojej szkoły, jak i innych nauczycieli - podsumowuje.

Ponadto udział w projekcie wzbogacił ofertę edukacyjną placówki. W ramach wspomagania przeprowadzono WDN dla nauczycieli oraz przeprowadzono warsztaty kreatywnego i twórczego myślenia dla uczniów i nauczycieli.

Wspomaganie tej placówki zakończy się w czerwcu 2019 roku a w lipcu planowane jest podsumowanie działań. Powstanie raport, który Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu opublikuje na swojej stronie internetowej i przekaże do Ministerstwa Edukacji Narodowej, skąd m.in. pochodzą środki na realizację przedsięwzięcia.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska