Projekt Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania w Opolu pomaga szkołom

Paulina Szastaj, Marek MaleikaZaktualizowano 
- Stosuję  metody nauczania, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści - mówi pani Justyna. <br>
- Stosuję metody nauczania, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści - mówi pani Justyna. archiwum szkoły
Dzięki udziałowi w projekcie WSZiA w Opolu, kolejna szkoła podstawowa w naszym regionie jest wspierana w jednej z pięciu kluczowych kompetencji.

Nie byłoby to jednak możliwe bez Justyny Garbacz, nauczycielki Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Zdzieszowicach, która jako trener, osobiście wspomaga tę placówkę.

- Od 13 lat nauczam w PSP 1 w Zdzieszowicach języka polskiego, przy czym zawsze dbam o to, żeby pobudzać w uczniach kreatywność i motywować ich do samodzielnego myślenia. Oczywiście nie jest to możliwe bez podnoszenia swojej wiedzy i samokształcenia stąd udział w projekcie - mówi nauczycielka. - W związku z tym również wybór kompetencji nie był przypadkowy, a pod okiem dr Sławomira Śliwy zdobywam nowe umiejętności właśnie z zakresu innowacyjności, kreatywności i pracy zespołowej - dodaje.

Dzięki pani Justynie szkoła realizowała wiele ciekawych przedsięwzięć, takich jak wymiana listów z kolegami z Siemianowic Śląskich, „Nakręceni na czytanie”, gdzie uczniowie podejmowali inicjatywy czytelnicze i brali udział w konkursie plastycznym czy w projekt edukacyjno - wychowawczym o Irenie Sendlerowej.

- Stosuję metody nauczania takie, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści. Najczęściej jest to praca w grupach, gdzie uczniowie mogą uczyć się od siebie wzajemnie. Wykorzystywanie nowych technologii rozwija uczniowskie horyzonty, gdyż są bliskie uczniom. Jednym słowem, im więcej uczeń włoży wysiłku w realizację zadania, tym więcej zapamięta i więcej się nauczy - mówi Justyna Garbacz. - Stąd właśnie uczestnictwo w projekcie, które pozwoliło mi na zdobycie nowych doświadczeń . Mogłam sprawdzić się w nowym wyzwaniu a to przełoży się zarówno na uczniów mojej szkoły, jak i innych nauczycieli - podsumowuje.

Ponadto udział w projekcie wzbogacił ofertę edukacyjną placówki. W ramach wspomagania przeprowadzono WDN dla nauczycieli oraz przeprowadzono warsztaty kreatywnego i twórczego myślenia dla uczniów i nauczycieli.

Wspomaganie tej placówki zakończy się w czerwcu 2019 roku a w lipcu planowane jest podsumowanie działań. Powstanie raport, który Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu opublikuje na swojej stronie internetowej i przekaże do Ministerstwa Edukacji Narodowej, skąd m.in. pochodzą środki na realizację przedsięwzięcia.

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Projekt Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania w Opolu pomaga szkołom - Nowa Trybuna Opolska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3