Przebudowa linii kolejowej Opole - Kędzierzyn-Koźle. Prace są już za półmetkiem. Po ich zakończeniu pociągi pojadą z prędkością 160 km/h

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Zakończenie prac na linii Opole - Kędzierzyn-Koźle planowane jest na czwarty kwartał przyszłego roku.
Zakończenie prac na linii Opole - Kędzierzyn-Koźle planowane jest na czwarty kwartał przyszłego roku. PKP PLK/Archiwum nto
Największa inwestycja kolejowa w województwie opolskim jest już za półmetkiem. Pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem są m.in. nowe tory i rozjazdy, a także sieć trakcyjna. W remoncie są mosty nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą.

Podróżni korzystają już z nowych peronów m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Jasionie, Grotowicach i Górażdżach.

W Kędzierzynie-Koźlu przebudowany został peron nr 3 i prowadzone są prace przy peronach nr 1 i 2.

Są one dostosowywane też do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na stacjach w Zdzieszowicach, Opolu-Groszowicach i Opolu-Grotowicach oraz w Gogolinie, dostęp do peronów ułatwią windy. W tym ostatnim budowane jest również 40-metrowe przejście pod torami.

Po nowych torach i mostach

Pociągi kursują już po 53 kilometrach nowych torów. Na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Górażdże – Przywory Opolskie – Opole Groszowice (po jednym).

Wymieniono też 60 z 80 rozjazdów, zmontowane zostały też nowe słupy sieci trakcyjnej.

Aktualnie prowadzimy remonty dwóch mostów, nad rzeką Kłodnicą i nad Kanałem Gliwickim. Odnawiane i wzmacniane są przyczółki, podpory i przęsła. Następnie ułożone będą na nich nowe tory - dodaje Mirosław Siemieniec.

Łącznie na modernizowanej trasie roboty obejmują 60 obiektów inżynieryjnych, tzn. mostów, wiaduktów, przepustów. Natomiast poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa 27 przejazdów.

Ważna linia

Trasa kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle jest jedną z najważniejszych na Śląsku. W ciągu doby przejeżdża nią nawet 90 pociągów. Po przebudowie składy będą mogły osiągać na niej prędkością do 160 km/godz.

Dzięki inwestycji o połowę skróci się czas podróży z Opola do Kędzierzyna-Koźla - z 50 do nawet 25 min - mówi Mirosław Siemieniec.

Zwiększy się również przepustowość linii E30.

Koszt prac to 412 mln złotych! Inwestycja dofinansowana jest przez Unię Europejską. Zakończenie robót przewidziane jest na czwarty kwartał 2021 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska