Ankietowani zdecydowanie poparli tę inwestycję: aż 381 badanych (77,8%) była „za”, a tylko 52 osoby (10,6%) „przeciw”.
Pytania związane z mostem dotyczyły również optymalnego sposobu jego dostosowania do ruchu lokalnego. Nieznaczną przewagą, 21 głosów, wygrał wariant B, czyli jednojezdniowa, wahadłowa przeprawa przez Odrę dla samochodów osobowych, realizowana za około 4-5 mln zł, w ciągu najbliższych 3 lat (218 głosów, 45,3% badanych).
Drugie miejsce zajął wariant C - wykonanie przeprawy dwujezdniowej, dla samochodów osobowych, za ponad 20 mln zł, możliwe do realizacji po 2022 roku (197 osób, 41% badanych). Za wykonaniem tylko przeprawy rowerowej opowiedziało się 39 osób.
Wyniki pokazują, że mieszkańcy Krapkowic chcą alternatywnej przeprawy przez Odrę w możliwie jak najszybszym czasie, mimo świadomości, że ruch na moście będzie wahadłowy.
W pytaniu dotyczącym częstotliwości korzystania z dostosowanego do ruchu samochodowego mostu 38% badanych wskazało „kilka razy w tygodniu”, 25,3% - dwa razy dziennie, 11,5% - raz dziennie, 7,3% - raz w tygodniu, a 14,4% odpowiedziało, że będzie korzystać z mostu sporadycznie.
W ogóle nie będzie z niego korzystać tyko 14 badanych (2,9% ankietowanych, którzy odpowiedzieli na to pytanie).
Tak było
W marcu i kwietniu br. pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Krapkowicach zebrali opinie mieszkańców oraz osób zawodowo związanych z gminą. Próba badawcza (500 ankiet) była reprezentatywna - objęła 2,61% dorosłych mieszkańców gminy (na dzień 30 czerwca br. zameldowanych na terenie gminy na pobyt stały było 22846 osób, z czego 19137 - pełnoletnich).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?