Przebudowa mostu pieszego z Pasieki na Wyspę Bolko rozpoczęła się jesienią minionego roku. Jej owocem ma być zwiększenie przepustowości konstrukcji, bowiem zdarzało się, że dochodziło tam do kolizji rowerzystów z pieszymi.
Plan zakłada, że istniejąca płyta mostu będzie dedykowana cyklistom. Ruch pieszy skierowany będzie na kładki, które będą dobudowane po obu stronach mostu.
- Obecnie przygotowywane są podpory pod pomosty, na których będą chodniki. Montaż powinien rozpocząć się na przełomie lutego i marca – zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.
W kolizji z tymi kładkami jest jednak sześć wykuszy, znajdujących się na moście. Adam Leszczyński zapewnia, że takie tarasy widokowe pojawią się w miejscu istniejących na dobudowanych kładkach.
- Na ich wysokości możliwe też będzie przejście przez drogę rowerową z jednej strony mostu na drugą – mówi Adam Leszczyński.
Rzecznik MZD wskazuje, że trwa czyszczenie ostatnich elementów przeprawy. - Potem most malowany jest farbą antykorozyjną. Docelowo całość będzie zielona, jak przed przebudową – zapowiada.
W ramach inwestycji konstrukcja zyska też nowe oświetlenie. Koszt całości to około 10 mln zł. Przebudowa mostu im. Ireny Sendlerowej ma być zakończona w drugiej połowie tego roku.
Most pieszy łączący Pasiekę z Wyspą Bolko powstał w latach 30. XX wieku. Niemcy wysadzili go podczas wojny, ale część oryginalnej przeprawy przetrwała do dziś i znajduje się po stronie Pasieki, kończąc się na wysokości tarasów widokowych. Te są już częścią nowej przeprawy, która powstała w latach 60.