Miejski Zarząd Dróg w Opolu rozstrzygnął przetarg na budowę prawoskrętu wzdłuż ul. 1 Maja pomiędzy skrzyżowaniami z Krakowską i Korfantego oraz Kołłątaja i Armii Krajowej.
Co ważne, opolska firma BEST OPEBEL która wykona prace, przebudowuje też plac przed dworcem PKP w Opolu. Teren ten bezpośrednio sąsiaduje z odcinkiem drogi, który ma być rozbudowany.
- Wykonawca będzie chciał obie inwestycje oddać w tym samym terminie, czyli pod koniec tego roku - mówi Adam Leszczyński. rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Opolu.
Przebudowa ul. 1 Maja w Opolu. Ktoś nie pomyślał o prawoskręcie
Przypomnijmy: ulica 1 Maja w centrum Opola została przebudowana w zeszłym roku. Inwestycję przeprowadzono w ramach budowy centrum przesiadkowego Opole Główne.
Podczas prac zlikwidowany został krótki, ale ważny odcinek ul. Armii Krajowej od skrzyżowania z Krakowską, Korfantego i 1 Maja do wjazdu na parking i plac przed dworcem PKP Opole Główne.
No i od tego czasu zaczęły tworzyć się spore korki. Jadący od strony ulicy Piastowskiej, kierowcy stracili bowiem możliwość skrętu w ulicę Armii Krajowej już przy budynku poczty. Teraz muszą jechać do świateł na skrzyżowaniu z ul. Kołłątaja i Armii Krajowej, i dopiero tam skręcić w prawo na nowym łączniku.
W związku z tym Miejski Zarząd Dróg w Opolu ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę prawoskrętu na ul. 1 Maja w rejonie Centrum Przesiadkowego "Opole Główne", który ma pomóc w rozładowaniu korków.
Zaproponowana w przetargu kwota to 890 tysięcy złotych, natomiast Miejski Zarząd Dróg w Opolu miał na ten cel zarezerwowane nieco ponad 800 tysięcy zł.
- Zdecydowaliśmy się na dołożenie brakującej kwoty, by prace mogły ruszyć jak najszybciej - mówi Adam Leszczyński.
Prawoskręt powstanie na pasie trawy, który znajduje się między drogą rowerową a jezdnią.
- Chcę wszystkich zapewnić, że nie będziemy wchodzili ani w istniejącą drogę rowerową ani w chodnik - mówi Adam Leszczyński.
W planach jest też wykorzystanie wszystkich istniejących już elementów infrastruktury, czyli sygnalizatorów, znaków, krawężników i kostki brukowej.
Dodatkowy pas do skrętu w kierunku Armii Krajowej będzie zaczynał się tuż za skrzyżowaniem 1 Maja, Krakowskiej i Korfantego a kończył przy światłach na skrzyżowaniu z Kołłątaja i Armii Krajowej.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?