Przebudowa węzła kolejowego w Opolu. Postępuje wielka inwestycja. Takie widoki raz na sto lat! [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Postęp prac przy przebudowie linii kolejowej pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim
Postęp prac przy przebudowie linii kolejowej pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim PKP PLK / Sławomir Draguła
Ponad 800 mln złotych kosztuje wielka przebudowa linii kolejowej pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim. Zakończenie całej inwestycji zaplanowane jest na 2023 rok. Widoków takich, jak stacja kolejowa Opole Główne bez torów prędko znów nie zobaczymy!

Na stacji Opole Główne trwają prace związane z wymianą torowisk pomiędzy pierwszym a drugim peronem oraz sieci trakcyjnej. Remontowane jest również przejście podziemne pomiędzy platformami.

- Musieliśmy je wzmocnić, tak by mogły nad nim przejeżdżać cięższe składy - mówi Mirosław Siemieniec ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Tunel zostanie też zaizolowany i odświeżony wewnątrz. Koniec prac pomiędzy pierwszym a drugim peronem ma nastąpić jeszcze w tym roku. To oznacza, że znów zatrzymywać się będą przy nich pociągi.

Zakończyła się też budowa peronu 1a obok budynku opolskiego PolRegio. Do zamontowania została jeszcze wiata, która ochroni pasażerów przed opadami. Jak wynika z informacji przekazanych przez PKP PLK, ma to się stać w przyszłym roku.

Dzięki rozbudowie stacja będzie mogła przyjąć więcej pociągów, a z peronu 1a będą obsługiwane składy jadące w kierunku na Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie oraz Fosowskie.

W ramach robót powstanie też nowy most kolejowy przez Odrę, zmodernizowane będą trzy inne przeprawy: nad Młynówką, Kanałem Ulgi i nad Suchodołem oraz wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim zakończyć ma się w 2023 roku.

Przebudowa opolskiego węzła kolejowego jest związana z rozbudową linii kolejowej E30 na odcinku Opole Zachodnie - Kędzierzyn-Koźle.

- Pomiędzy Opolem Głównym a Kędzierzynem-Koźlem ruch odbywa się już w obu kierunkach po nowych torach, wymieniona jest sieć trakcyjna i cała infrastruktura, wyremontowana większość stacji - mówi Mirosław Siemieniec. - A w Gogolinie trwa m.in. budowa podziemnego tunelu ułatwiającego komunikację pomiędzy peronami.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pomiędzy tymi miastami pojadą z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu skróci się z 50 do nawet 25 minut.

Koszt robót, które zakończą się w 2021 roku to 815,7 mln złotych, Unia Europejska dała na nią nieco ponad 397 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska