Przebudowa węzła kolejowego w Opolu. Postępuje wielka inwestycja. Takie widoki raz na sto lat! [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Postęp prac przy przebudowie linii kolejowej pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim
Postęp prac przy przebudowie linii kolejowej pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim PKP PLK / Sławomir Draguła
Udostępnij:
Ponad 800 mln złotych kosztuje wielka przebudowa linii kolejowej pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim. Zakończenie całej inwestycji zaplanowane jest na 2023 rok. Widoków takich, jak stacja kolejowa Opole Główne bez torów prędko znów nie zobaczymy!

Na stacji Opole Główne trwają prace związane z wymianą torowisk pomiędzy pierwszym a drugim peronem oraz sieci trakcyjnej. Remontowane jest również przejście podziemne pomiędzy platformami.

- Musieliśmy je wzmocnić, tak by mogły nad nim przejeżdżać cięższe składy - mówi Mirosław Siemieniec ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Tunel zostanie też zaizolowany i odświeżony wewnątrz. Koniec prac pomiędzy pierwszym a drugim peronem ma nastąpić jeszcze w tym roku. To oznacza, że znów zatrzymywać się będą przy nich pociągi.

Zakończyła się też budowa peronu 1a obok budynku opolskiego PolRegio. Do zamontowania została jeszcze wiata, która ochroni pasażerów przed opadami. Jak wynika z informacji przekazanych przez PKP PLK, ma to się stać w przyszłym roku.

Dzięki rozbudowie stacja będzie mogła przyjąć więcej pociągów, a z peronu 1a będą obsługiwane składy jadące w kierunku na Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie oraz Fosowskie.

W ramach robót powstanie też nowy most kolejowy przez Odrę, zmodernizowane będą trzy inne przeprawy: nad Młynówką, Kanałem Ulgi i nad Suchodołem oraz wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim zakończyć ma się w 2023 roku.

Przebudowa opolskiego węzła kolejowego jest związana z rozbudową linii kolejowej E30 na odcinku Opole Zachodnie - Kędzierzyn-Koźle.

- Pomiędzy Opolem Głównym a Kędzierzynem-Koźlem ruch odbywa się już w obu kierunkach po nowych torach, wymieniona jest sieć trakcyjna i cała infrastruktura, wyremontowana większość stacji - mówi Mirosław Siemieniec. - A w Gogolinie trwa m.in. budowa podziemnego tunelu ułatwiającego komunikację pomiędzy peronami.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pomiędzy tymi miastami pojadą z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu skróci się z 50 do nawet 25 minut.

Koszt robót, które zakończą się w 2021 roku to 815,7 mln złotych, Unia Europejska dała na nią nieco ponad 397 mln zł.

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Ralf
Czy może projektanci pomyśleli przy okazji przejścia podziemnego między pierwszym a drugim peronem o jakiejś windzie dla niepełnosprawnych i osób z dużym bagażem?
G
Gość
Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych

DU Warszawa, dnia 25 października 2012 r. Poz. 1169 Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.

Konwencja zawiera przepisy:

zakazujące dyskryminowania osób niepełnosprawnych,

nakazujące tworzenie warunków korzystania z praw na zasadzie równości z innymi osobami,

nakazujące wprowadzenie rozwiązań specjalnie adresowanych do osób niepełnosprawnych, odpowiednio do rodzaju zagadnienia.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120001169/O/D20121169.pdf
R
Roko
A kiedy perony będą dostępne dla niepełnosprawnych?
G
Gość
30 września, 9:24, żuczek malinowy:

Tylko nadal peron 1a jest nie używany wybudowany ale nie używany a z mostem to podobno coś nie tak z projektem(złe obciążenia) i prace wstrzymane. Zupełnie jak przy "remoncie" trasy Opole-Nysa sukces odbębniony a na przystanku w Kubicach i Szydłowie zostały stare perony.

30 września, 12:42, Zofian:

Ja jeszcze bym dodał że niby zrobiono remont trasy Opole - Nysa a na odcinku Komprachcice - Szydłów tory położono w starej technologii (powinny być bezstykowe połączenia szyn) lub w ogóle nie wymieniono co powoduje spowolnienie składów.

Fakt jak parę lat temu towarowy z Pol-Miedź porozpruwał torowisko na tym kawałku to tak zostało po naprawie do tej pory.

Z
Zofian
30 września, 9:24, żuczek malinowy:

Tylko nadal peron 1a jest nie używany wybudowany ale nie używany a z mostem to podobno coś nie tak z projektem(złe obciążenia) i prace wstrzymane. Zupełnie jak przy "remoncie" trasy Opole-Nysa sukces odbębniony a na przystanku w Kubicach i Szydłowie zostały stare perony.

Ja jeszcze bym dodał że niby zrobiono remont trasy Opole - Nysa a na odcinku Komprachcice - Szydłów tory położono w starej technologii (powinny być bezstykowe połączenia szyn) lub w ogóle nie wymieniono co powoduje spowolnienie składów.

G
Gość
I ta okropna Unia, która wyłożyła połowę kasy...
G
Gość
za PRL-u byla lewizna, ale teraz to juz padaczka!!
P
Piotr
Taki typ gospodarki- doprowadzić wszystko bez poważniejszych remontów do ruiny a później znowu budować od nowa. To takie wschodnie.

I ten mile panujący prezydent Opola też dokładnie się w ten model gospodarki wpasował, i dlatego jest też wybierany przez Opolan.
ż
żuczek malinowy
Tylko nadal peron 1a jest nie używany wybudowany ale nie używany a z mostem to podobno coś nie tak z projektem(złe obciążenia) i prace wstrzymane. Zupełnie jak przy "remoncie" trasy Opole-Nysa sukces odbębniony a na przystanku w Kubicach i Szydłowie zostały stare perony.
G
Gość
Przecież na budowie mostu na odrze pomiędzy Pasieką a wałami po drugiej stronie nic się nie dzieje od kilku miesięcy, jest tylko rozgrzebany syf i zamknięte przejście wałem.
Dodaj ogłoszenie