Przebudowa węzła PKP w Opolu. Utrudnienia dla podróżnych

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac na stacji w Opolu oraz opolskim węźle kolejowym.
Tak wygląda postęp prac na stacji w Opolu oraz opolskim węźle kolejowym. Sławomir Draguła
PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują linię kolejową pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem. Koszt prac to ponad 800 mln złotych, z czego większość wykłada Unia Europejska.

Podróżni korzystający z dworca Opole Główne muszą się liczyć od środy (4 sierpnia) z dużymi utrudnieniami. Po pierwsze z ruchu na czas remontu wyłączone zostało przejście podziemne pomiędzy peronem pierwszym i drugim.

Komunikacja pomiędzy nimi odbywa się przejściem przez tory usytuowanym po prawej stronie od wyjścia z dworcowego budynku.

Robotnicy wymieniają też torowiska pomiędzy obydwoma peronami, a to wiąże się z tym, że na torze pierwszym i drugim nie zatrzymują się pociągi.

Zakończyła się już natomiast budowa peronu 1a obok budynku opolskiego Polregio. To jednokrawędziowa platforma o długości 150 metrów.

- Zamontowana zostanie jeszcze na niej wiata o długości 75 metrów, która ma nawiązywać stylistyką do tych, które są już na sąsiednich peronach, tak by został zachowany historyczny charakter stacji - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Mamy już ustalony z konserwatorem wygląd nowej wiaty i po załatwieniu spraw formalnych, wykonawca będzie mógł zrealizować projekt.

Nowy peron zapewni obsługę pasażerską pociągów w kierunku Kędzierzyna-Koźla, Strzelec Opolskich i stacji Fosowskie.

Cały czas trwają też roboty związane z budową nowego mostu kolejowego przez Odrę w Opolu. Powstały już żelbetowe przyczółki przeprawy, ruszyło też palowanie pod fundamenty pod dwa filary pośrednie mostu.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim zakończy się w 2023 roku, a poza mostem nad Odrą obejmuje także modernizację trzech innych kolejowych przepraw: nad Młynówką, Kanałem Ulgi oraz nad Suchodołem.

Ponadto zaplanowano prace na trzech wiaduktach: nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.

Prace w obrębie opolskiego węzła kolejowego są częścią przebudowy linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł.

Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską. Dzięki inwestycji pociągi na tej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się o połowę - z 50 do nawet 25 minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska