Przede wszystkim trzeba mówić

fot. stock
Metoda Berlitz naśladuje proces naturalnego przyswajania języka. Słuchacze uczący się tą metodą najpierw "widzą" i słyszą obcy język, a dopiero potem mówią.
Metoda Berlitz naśladuje proces naturalnego przyswajania języka. Słuchacze uczący się tą metodą najpierw "widzą" i słyszą obcy język, a dopiero potem mówią. fot. stock
Najpopularniejsze metody nauczania języków to metoda komunikatywna, Berlitz i Callana. Dominująca w dydaktyce języków obcych jest metoda komunikatywna.

Główny nacisk kładzie na wielostronnie pojmowane rozumienie. Na zajęciach rozwija się wszystkie umiejętności językowe, ale przede wszystkim słuchanie i mówienie. Od początku nauki, nawet na niższych poziomach zaawansowania, używa się wyłącznie języka obcego.

Największy nacisk położony jest na umiejętność swobodnego porozumiewania się. Nowe słownictwo przyswajane jest w sposób aktywny - poprzez odpowiedzi na pytania, gry, odgrywanie scenek i ról, gdzie język i jego struktury przekładane są na konkretne sytuacje, jakie mogą się przytrafić w codziennym życiu.

Twórcy metody Callana zapewniają, że skraca ona czterokrotnie czas studiowania języka angielskiego, dzięki temu, że od pierwszej lekcji nauczyciel mówi do studentów z prędkością 200-240 słów na minutę. Cała lekcja odbywa się w języku angielskim - nauczyciel przez cały czas zadaje pytania, a słuchacze muszą na nie odpowiadać. Pozwa-la to na przełamanie bariery nieśmiałości i pomaga opanować płynność mówienia. W nauce kładzie się nacisk na konwersację. W czasie kursu prawie nie ma zadań domowych, a częste powtarzanie materiału na zajęciach ogranicza konieczność nauki własnej w domu.
Metoda Berlitz naśladuje proces naturalnego przyswajania języka. Słuchacze uczący się tą metodą najpierw "widzą" i słyszą obcy język, a dopiero potem mówią. Lektorzy posługują się książkami ilustracyjnymi, szerokim repertuarem min i gestów po to, aby uczeń lepiej zrozumiał, o co chodzi.

Nauka zaczyna się od łatwych i prostych zdań, a potem konstruuje się coraz bardziej złożone struktury gramatyczno-pojęciowe. Wszystko to zostaje przedstawione na wielu przykładach i w wielu kontekstach sytuacyjnych. Lekcje prowadzone są wyłącznie w języku obcym, dzięki czemu słuchacze już od pierwszej lekcji zaczynają myśleć w tym języku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska