Przejęcie na rynku telewizji kablowej. UPC kupuje Multimedia Polska

Maciej Badowski AIP
Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł
Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł Wojtek Wilczyński
Największy w Polsce operator telewizji kablowej - UPC - ogłosił przejęcie trzeciego gracza na rynku - Multimedia Polska za 3 mld zł. Wartość transakcji ustalono na ok. 3 mld zł (760 mln dol.). Przy czym strony zastrzegły, że ostateczna kwota może zostać skorygowana. Zgodnie z zapewnieniem kupującego, akwizycja ma na celu konsolidację i dalszy rozwój rynku kablowego, w tym dalszy rozwój technologiczny i inwestycje w sieci. Na przejęcie będzie się musiał zgodzić UOKiK.

Na cenę składa się równowartość ponad 6-krotności wyniku EBITDA, osiągniętego przez Multimedia Polska w 2015 r., skorygowanego o 124 mln zł prognozowanej rocznej wartości synergii przychodowych i kosztowych. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy tj. energii, gazu i ubezpieczeń.

Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł (enterprise value). Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji. Wycena została dokonana w oparciu o wyniki biznesu telekomunikacyjnego za 2015 r. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce.

– Jako Multimedia zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu Grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów – mówił Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska, cytowany w komunikacie spółki.

Połączony podmiot będzie obejmował swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm. Na dzień 30 czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce, z usług UPC korzystało 1,4 mln klientów, którzy wykupili łącznie 2,9 mln usług; natomiast w zasięgu sieci Multimedia Polska znajdowało się 1,6 mln gospodarstw domowych, z usług MMP korzystało 0,8 mln klientów, którzy wykupili łącznie 1,6 mln usług.

Złe prognozy dla polskiego eksportu

Wideo

Materiał oryginalny: Przejęcie na rynku telewizji kablowej. UPC kupuje Multimedia Polska - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie