Przełożeni nie liczą się z opinią pracowników

RedakcjaZaktualizowano 
Przełożeni nie liczą się z opinią pracowników<br>Polacy chętnie dzielą się opiniami o swoich firmach w Internecie
Przełożeni nie liczą się z opinią pracownikówPolacy chętnie dzielą się opiniami o swoich firmach w Internecie GoWork.pl
Większość prezesów firm, że komunikacja na linii pracodawca- pracownik w ich przedsiębiorstwie ma się świetnie. Jednak w rzeczywistości sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Polacy chętnie dzielą się opiniami o swoich firmach w Internecie. Jak można wywnioskować na podstawie badania przeprowadzonego przez portal opinii GoWork.pl, dzieje się tak dlatego, że na co dzień zdanie pracowników jest lekceważone. Szefowie zwykle twierdzą, że komunikacja w ich organizacji działa świetnie, pracownicy zgadzają się z tym lub nie. Jak jest naprawdę? Sprawdzić postanowił to portal opinii o pracodawcach GoWork.pl, który zapytał swoich użytkowników o to, jak często pracodawcy zwracają się do nich z pytaniem o opinię w sprawach związanych z pracą. Wyniki ankiety nie są optymistyczne. Ponad 50 proc. respondentów twierdzi, że ich przełożeni nie wykazują najmniejszego zainteresowania tym, jakie zdanie mają ich podwładni.

- Niestety, w wielu firmach wciąż funkcjonuje przestarzały model zarządzania, w którym szef pełni rolę nieomylnego wodza, którego decyzjom wszyscy muszą się podporządkować – tłumaczy Kamila Małocha, przedstawicielka GoWork.pl.

Na szczęście coraz więcej firm, zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele pracownik może wnieść do firmy. Skutki są różne. 26,6 proc. pracowników przyznaje, że ich pracodawcy zdarza się pytać o opinię, ale zwykle i tak nic z tego nie wynika. Sytuacja, w której szef i pracownik regularnie wymieniają się pomysłami i uwagami dotyczy niewiele ponad 14 proc. pracowników, a zaledwie 8,5 proc. przyznaje, że konsultowane są z nimi najważniejsze kwestie.

Jak podkreśla ekspert, jeżeli zablokujemy pracownikom możliwość swobodnej wypowiedzi, swój żal wyładują gdzie indziej. – To prawda, że na naszym portalu częściej spotkać się można z krytycznymi komentarzami na temat firm. Pracownicy piszą o tym co im się nie podoba, ale też jak ich zdaniem należy działać sprawniej. Gdyby pracodawcy potrafili słuchać, z pewnością uniknęliby krytyki w sieci – podsumowuje Kamila Małocha.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Materiał oryginalny: Przełożeni nie liczą się z opinią pracowników - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3