Przewozy Regionalne. Informacje na komórkę

Redakcja
- Aktywując usługę nie narażamy się na ciągłe zasypywanie naszych telefonów wiadomościami - uspokaja naczelnik Cieślik. (fot. Sławomir Mielnik)
- Aktywując usługę nie narażamy się na ciągłe zasypywanie naszych telefonów wiadomościami - uspokaja naczelnik Cieślik. (fot. Sławomir Mielnik)
5 grudnia Przewozy Regionalne wprowadziły nowy system SMS-owego powiadamiania pasażerów.

Spółka informuje pasażerów za pomocą SMS-ów o utrudnieniach występujących na konkretnych liniach. - Informujemy pasażerów o trudnościach wynikających np. z prowadzenia prac modernizacyjnych na torach, awarii, oblodzeń sieci trakcyjnej, czy wykolejenia się pociągu - tłumaczy Ireneusz Cieślik, naczelnik Działu Przewozów, Gospodarki, Eksploatacji i Utrzymania Taboru w Opolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

Zobacz: Przewozy Regionalne. Z Regiokartą taniej

Informacje wysyła dyspozytor zakładowy PR. Nie będzie tam jednak precyzyjnych wiadomości na temat konkretnych spóźnień pociągów. Te potrafią się bowiem zmieniać i SMS-y tego typu mogłyby wprowadzać w błąd pasażerów.

Zamówienie tej usługi jest proste. Wystarczy wysłać jednego SMS-a z kodem danej trasy (kody opolskich tras w ramce obok) i będziemy bezterminowo otrzymywać informacje na temat konkretnej linii.

Zobacz: Opolszczyzna. Zima to na kolei czas próby

Koszt SMS-a wynika jedynie z taryfy jaka obowiązuje u konkretnego operatora

Jeden SMS, ze słowem „Tak” i kodem linii, wysłany pod konkretny numer aktywuje całą usługę. - Można z niej zrezygnować w równie prosty sposób wysyłając SMS-a ze słowem „Nie” - dodaje naczelnik Cieślik.

Jeśli chcemy wiedzieć, co dzieje się na kilku trasach, możemy wysłać kilka SMS-ów z wybranymi kodami.

- Nie oznacza to, że aktywując tę usługę narażamy się na ciągłe zasypywanie naszych telefonów wiadomościami - przekonuje naczelnik Cieślik. - W ciągu niecałego miesiąca od uruchomienia usługi takich wiadomości wysłaliśmy kilka. Wiadomo, że jeśli pasażer będzie zainteresowany tym, co dzieje się tylko na jednej linii, SMS-ów będzie jeszcze mniej.

Obok wiadomości o opóźnieniach, pasażerowie otrzymują też SMS-y na temat promocji kolejowych.

- Dotyczą one na przykład proponowanych przez Przewozy Regionalne zniżek, bonusów czy usług. Przykładowo w grudniu jedną z takich informacji było przypomnienie, że wchodzi nowy rozkład jazdy. Na pewno nie będziemy wysyłać SMS-ów z treściami reklamowymi.

Od czasu aktywowania tej usługi skorzystało z niej ponad 1000 pasażerów.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska