- Chcemy odróżniać się od PKP - tłumaczy Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa opolskiego. Poza tym spółka nie będzie musiała płacić za korzystanie z nazwy PKP, co kosztowało ją rocznie ok. 6 - 7 mln zł. Sukcesywnie na pociągach będzie pojawiało się nowe, niebiesko-zielone logo. Opolszczyzna ma w tej spółce 3,4 proc. udziałów. W takim zakresie nasz region partycypuje w zyskach ale też jest zobowiązany do pokrycia strat, a jak na razie spółka jest na minusie. Wczoraj Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa opolskiego podpisał z władzami Przewozów Regionalnych umowę na 6 lat. Województwo będzie współfinansowało przewozy, oddaje firmie w zarządzanie kupione szynobusy. W sumie jest ich 9. A w przyszłorocznym budżecie na modernizację taboru samorząd zarezerwował 18 mln zł i będzie się starał o kolejne 6 mln zł w ministerstwie infrastruktury. W ofercie Przewozów Regionalnych są pociągi regionalne - osobowe, pociągi międzywojewódzkie - tzw. interREGIOi pociągi międzynarodowe - przygraniczne.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?