Przez internet do ZUS

Redakcja
Radosław Siczewski, ekspert z Wydziału Obsługi Klientów ZUS w Opolu.
Radosław Siczewski, ekspert z Wydziału Obsługi Klientów ZUS w Opolu.
- Gdzie mogę kupić bezpieczny podpis elektroniczny? - pyta Stanisław z Niemodlina.

- Certyfikaty wydawane są przez kwalifikowane podmioty świadczące usługi certyfikacyjne, wpisane do rejestru prowadzonego przez Narodowe Centrum Certyfikacji http://www. centrast.pl. Każdy z wymienionych tam kwalifikowanych podmiotów ma własną ofertę handlową oraz politykę cenową. Można dokonywać zakupu samego certyfikatu zapisanego na karcie kryptograficznej albo gotowego zestawu, zawierającego wszystkie elementy niezbędne do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Cena zestawu zależy od okresu ważności wydawanego certyfikatu (1 - 2 lata) oraz znajdującego się w zestawie czytnika kart i oprogramowania.

- Siedziba mojej firmy jest oddalona od ZUS i poczty. Jakie dokumenty mogę obecnie przekazywać do ZUS za pośrednictwem internetu? - pyta Roman z Szydłowa.

- Już dziś osoby posiadające certyfikat kwalifikowany mogą za pośrednictwem internetu dostępnego pod adresem http://eup.zus.pl złożyć następujące formularze i wnioski:
- wniosek płatnika składek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (ZUS-EWN),
- wniosek płatnika składek o zwrot nadpłaconych składek (ZUS-EZS),
- zgłoszenie reklamacji do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej (ZUS-ERU),
- wniosek ubezpieczonego o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS-EWZ),
- wniosek o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek (30-krotność) (ZUS-EPW). z

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska