Przeżyli przygodę życia, podróżując polonezem do włoskich Alp

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Zaktualizowano 
- Celem podróży była przełęcz Stelvio we Włoszech - mówią Michał Kacperak (po lewej) i Robert Ploch.
- Celem podróży była przełęcz Stelvio we Włoszech - mówią Michał Kacperak (po lewej) i Robert Ploch. Radosław Dimitrow
Wyprawa była częścią charytatywnego rajdu Złombol 2015, w którym wzięło udział 390 pojazdów, pochodzących z czasów PRL-u.

Starego poloneza kupili za 1500 zł. Po przeprowadzeniu drobnych prac remontowych za 600 zł i oklejeniu go numerem startowym, auto było gotowe do jazdy. Żeby wystartować w rajdzie załoga ze Strzelec Opolskich musiała najpierw zebrać i przekazać na rzecz domów dziecka kwotę 1500 złotych (tak przewidywał regulamin rajdu). W wyprawie mogły wziąć udział samochody, których konstrukcja powstała w czasach socjalizmu.

W polonezie jechało czterech śmiałków: Robert, Michał, Rafał i Karol.

- W tym roku celem, była przełęcz Stelvio we włoskich Alpach - mówi, Michał Kacperak ze Strzelec Opolskich, członek załogi.

- Jechaliśmy z maksymalną prędkością 100 km/h, bo na tyle pozwalało nam auto.

Uczestnicy rajdu mieli do pokonania łącznie 3 tys. kilometrów (tam i powrót). Dotarcie do Włoch zajęło strzeleckiej ekipie trzy dni.

- Start był w Katowicach. Później zmierzaliśmy przez Czechy, Austrię, Niemcy, Szwajcarię aż do Włoch - dodaje Robert Ploch, szef załogi.

Podczas całego rajdu polonez zaliczył tylko jedną poważną awarię - przestały działać hamulce. Na szczęście ekipa uporała się z problemem. Tegoroczni uczestnicy Złombolu deklarują, że za rok znów pojadą.

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

s
stdomja

Zawsze chciałem przeżyć przygodę życia. Mam nadzieję że spełnie tę marzenie.

z
złombooool złombooool ...
W dniu 28.09.2015 o 08:19, Bandit1200 napisał:

Jesli mnie pamiec nie myli, to ten model Poloneza byl oferowany dopiero po upadku PRL. Pewnosci nie mam, ale konstrukcyjnie daleko nie odbiegal od szczytowach rozwiazan technologicznych polskiej motoryzacji. 

Regulamin przewiduje że samochód musi być produkcji lub konstrukcji KDLu. Wszystkie polonezy są dopuszczone bo lekkie zmiany wizualne po upadku PRLu nie zmieniły wiele w tych samochodach. Trochę większe zmiany były w silnikach i te coś wniosły (ale na Złombolu różnie z tym bywa bo i silniki rovera i silniki diesla citroena potrafią paść).

W tym roku złombol był bardzo krótki i prosty (chociaż wiele zakrętów), wystarczy powiedzieć że tegoroczną metę w ubiegłym roku sporo załóg zaliczyło (przy okazji) wracając z mety w Hiszpanii.

B
Bandit1200

Jesli mnie pamiec nie myli, to ten model Poloneza byl oferowany dopiero po upadku PRL. Pewnosci nie mam, ale konstrukcyjnie daleko nie odbiegal od szczytowach rozwiazan technologicznych polskiej motoryzacji. 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3