Przybywa ścieżek rowerowych w Opolu. Wkrótce rusza budowa kolejnych

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Ścieżka rowerowa wzdłuż al. Witosa jest już częściowo przejezdna
Ścieżka rowerowa wzdłuż al. Witosa jest już częściowo przejezdna MZD
Na części ścieżek rowerowych budowanych wzdłuż alei Witosa i ulicy Pużaka ułożony jest już asfalt. Prace postępują w ekspresowym tempie. Niedawno rozpoczęła się realizacja kolejnych odcinków, a wkrótce dołączą do nich kolejne.

Budowa ścieżek wzdłuż alei Witosa (o długości około 1,2 kilometra) oraz ulicy Pużaka (około 1,5 kilometra) rozpoczęła się wiosną. Teoretycznie termin realizacji to jesień tego roku, ale wiele wskazuje na to, że wykonawca uwinie się z pracami przed tym terminem.

- Na ulicy Pużaka na wielu fragmentach jest już nowy chodnik i masa asfaltowa na drodze rowerowej. Budowane są też zatoki autobusowe. Podobnie sytuacja wygląda przy alei Witosa, gdzie trwa układanie chodników i asfaltu, a także prace przy zatokach - wskazuje Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Trwają też prace na dwóch krótkich, nieco ponad 100-metrowych odcinkach, w rejonie ulicy Częstochowskiej i obwodnicy północnej Opola oraz przy ulicy Wrocławskiej, w rejonie Centrum Wystawienniczo-Kongresowego. Te prace mają być ukończone na przełomie czerwca i lipca, a ich celem jest wykonanie brakujących połączeń pomiędzy istniejącymi już elementami infrastruktury rowerowej.

W tym roku cykliści doczekać mają się też nowych tras wzdłuż ulic Sosnkowskiego i Horoszkiewicza, na Moście Sybiraków w ciągu ulicy Nysy Łużyckiej nad Odrą, a także wzdłuż ulicy Katowickiej (od Orląt Lwowskich do Szpitala). Trwają prace przygotowawcze do budowy ścieżki wzdłuż ulic Tysiąclecia i Grudzickiej.

MZD szykuje się też do wyłonienia wykonawcy trasy rowerowej wzdłuż ulicy Morcinka. - Będzie się zaczynać przy skrzyżowaniu z ulicą Wschodnią i przecinać przejazd kolejowy. Do ul. Witolda Gombrowicza będzie biegła po prawej stronie, a potem przeniesiona będzie na stronę lewą, do skrzyżowania z ulicą Rydla. Drzew, które tam się znajdują, nie ruszamy - zaznacza Adam Leszczyński.

Do przetargu na to zadanie zgłosiło się sześć firm. Oferty poniżej pułapu 500 tys. zł, jakie zarezerwowano na ten cel w budżecie Opola, przedstawiły dwie z nich: Domax z Boronowa (434 tys. zł) oraz Project Building z Lędzin (497 tys. zł). MZD jest jeszcze przed wyborem zwycięzcy. Ścieżka wzdłuż ul. Morcinka ma powstać do końca listopada.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
realista_opolski

Oczywiście o ulicy Krapkowickiej i ścieżce rowerowej do nowej kładki na kanale Ulgi ani słowa. No cóż, jak już wielokrotnie pisałem ... kładka do nikąd. Prawda jest jednak taka, że urzędnicy MZD zaplanowali budżet na tą ścieżkę co najmniej o połowę za mały i nie mogą znaleźć wykonawcy od PONAD ROKU! Może o tym napiszecie drogie NTO, a nie tylko same "plusy dodatnie"?

p
pawel Dud

tylko po co ścieżki rowerowe jak rowerzyści i tak z nich nie korzystają

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie