Już teraz prawie pewne jest, że zostanie zwiększona ilość miejsc parkingowych dla kierowców niepełnosprawnych. W tej chwili jest ich tylko 70.
Nie będzie to jednak bardzo znaczące powiększenie liczby miejsc parkingowych - zastrzega Stanisław Głębocki, naczelnik wydziału inżynierii miejskiej Urzędu Miasta w Opolu. - Planujemy dołożyć najwyżej 10-15 miejsc - dodaje.
Jeszcze w ubiegłym roku nie wykluczano dwukrotnego zwiększenia liczby miejsc. Jak się jednak okazało, znacznie większa niż przed rokiem liczba kierowców niepełnosprawnych wykupiła już u administratora strefy identyfikatory upoważniające do bezpłatnego parkowania.
Dodatkowe miejsca dla kierowców niepełnosprawnych nie zostaną rozłożone równo w całej strefie. - Zlokalizowane będą przy tych instytucjach, które niepełnosprawni odwiedzają najczęściej. W grę wchodzą przede wszystkim urzędy i przychodnie - tłumaczy naczelnik Głębocki.
Na spotkaniu oceniającym funkcjonowanie strefy, jej administrator ma także zaprezentować model zegara parkingowego, który będzie rozprowadzany wśród kierowców posiadających tzw. europejską kartę parkingową.
Zgodnie z przygotowanymi już propozycjami, będą oni mogli przez dwie godziny parkować bezpłatnie w centrum miasta. Czas parkowania ustalany będzie na podstawie zegara parkingowego, który kierowca będzie musiał wyregulować i zostawić za szybą własnego auta.
Ocenie poddana będzie też sama organizacja strefy. - W rozmowach z administratorem strefy poruszymy temat sposobu działania parkomatów. Będziemy także rozmawiać o obowiązujących opłatach - dodaje Głębocki.
Urzędnicy rozważą także propozycję wprowadzenia niższej stawki za krótsze parkowanie. Od dawna bowiem kierowcy domagali się, by w Opolu obowiązywała niższa opłata za krótszy okres parkowania. Najczęściej proponowano 50 groszy za pół godziny postoju w strefie.
Wszystkie nowe propozycje ustalone w styczniu zostaną przedłożone do akceptacji prezydentowi miasta.