MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przydadzą się zmiany

Lod
W pierwszej połowie stycznia urzędnicy z ratusza ocenią ubiegłoroczne funkcjonowanie opolskiej strefy płatnego parkowania. To być może pozwoli na wprowadzenie zmian do regulaminu strefy.

Już teraz prawie pewne jest, że zostanie zwiększona ilość miejsc parkingowych dla kierowców niepełnosprawnych. W tej chwili jest ich tylko 70.
Nie będzie to jednak bardzo znaczące powiększenie liczby miejsc parkingowych - zastrzega Stanisław Głębocki, naczelnik wydziału inżynierii miejskiej Urzędu Miasta w Opolu. - Planujemy dołożyć najwyżej 10-15 miejsc - dodaje.

Jeszcze w ubiegłym roku nie wykluczano dwukrotnego zwiększenia liczby miejsc. Jak się jednak okazało, znacznie większa niż przed rokiem liczba kierowców niepełnosprawnych wykupiła już u administratora strefy identyfikatory upoważniające do bezpłatnego parkowania.
Dodatkowe miejsca dla kierowców niepełnosprawnych nie zostaną rozłożone równo w całej strefie. - Zlokalizowane będą przy tych instytucjach, które niepełnosprawni odwiedzają najczęściej. W grę wchodzą przede wszystkim urzędy i przychodnie - tłumaczy naczelnik Głębocki.

Na spotkaniu oceniającym funkcjonowanie strefy, jej administrator ma także zaprezentować model zegara parkingowego, który będzie rozprowadzany wśród kierowców posiadających tzw. europejską kartę parkingową.
Zgodnie z przygotowanymi już propozycjami, będą oni mogli przez dwie godziny parkować bezpłatnie w centrum miasta. Czas parkowania ustalany będzie na podstawie zegara parkingowego, który kierowca będzie musiał wyregulować i zostawić za szybą własnego auta.
Ocenie poddana będzie też sama organizacja strefy. - W rozmowach z administratorem strefy poruszymy temat sposobu działania parkomatów. Będziemy także rozmawiać o obowiązujących opłatach - dodaje Głębocki.

Urzędnicy rozważą także propozycję wprowadzenia niższej stawki za krótsze parkowanie. Od dawna bowiem kierowcy domagali się, by w Opolu obowiązywała niższa opłata za krótszy okres parkowania. Najczęściej proponowano 50 groszy za pół godziny postoju w strefie.
Wszystkie nowe propozycje ustalone w styczniu zostaną przedłożone do akceptacji prezydentowi miasta.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska