Przyglądamy się hyundaiowi i20

Hyundai
hyundai
Model i20, czyli następca hyundaia getza, trafił do sprzedaży w marcu tego roku jako kolejny samochód z rodziny "i" (obok kompaktowego i30 oraz miejskiego i10).

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Długość: 3940 mm
Szerokość: 1710 mm
Wysokość 1490 mm
Rozstaw osi: 2525 mm
Minimalny promień zawracania: 5,2 m
Pojemność bagażnika: 295 l/1060 l.

Osiągi

Silnik 1,2
Moc 78 KM, v-max 165 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 12,9 s, spalanie 6,4/4,5/5,2.
Silnik 1,4 CVVT
Moc 100 KM, v-max 180 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 11,6 s, spalanie 7,2/4,7/5,6.
Silnik 1,6 CVVT
Moc 126 KM, v-max 190 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 9,5 s, spalanie 7,5/5,0/5,9.
Silnik 1,4 CRDi
Moc 75 KM, v-max 161 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 16,2 s, spalanie 5,5/3,8/4,4.
Silnik 1,4 CRDi
Moc 90 KM, v-max 172 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 13,6 s, spalanie 5,5/3,8/4,4.

Jak zapewniają Koreańczycy, Hyundai i20 został zaprojektowany tak, aby sprostać oczekiwaniom europejskich odbiorców, zarówno pod względem gustu, jak i potrzeb. Następca getza ma większy rozstaw osi, samochód jest też dłuższy o 11 centymetrów i szerszy o pięć niż jego poprzednik. Pozwoliło to na uzyskanie większej przestrzeni wewnątrz. Jak na tę klasę samochód ma całkiem przyzwoity bagażnik. Jego pojemność wynosi 295 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy zwiększa się ona do 1060 litrów.

Teraz kilka słów o wnętrzu hyundaia i20. Deska rozdzielcza jest ładna i zaprojektowana z głową. Wszystkie przełączniki są pod ręką i obsługuje się je intuicyjnie. Główne wskaźniki na tablicy przyrządów - prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa oraz temperatury są proste i czytelne. Obok nich znajduje się panel kontrolek, a w tarczy prędkościomierza cyfrowy wyświetlacz informujący o przejechanych kilometrach, zewnętrznej temperaturze, średnim zużyciu paliwa oraz szacunkowej odległości możliwej do pokonania przy ilości paliwa dostępnej w zbiorniku.

Samochód jest dobrze wyposażony. Już w standardowej wersji classic ma radio z odtwarzaczem MP3 i immobiliser. Natomiast w classic+ jest elektryczne sterowanie szyb w przednich drzwiach, centralny zamek, klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka. Wersja comfort ma dodatkowo m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz sterowanie radiem z kierownicy. Natomiast topowa wersja style ma automatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb w drzwiach tylnych i przyciemniane szyby. Koreańczycy postawili na bezpieczeństwo pasażerów. Już w wersji podstawowej samochód ma sześć poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny).

W podstawowej wersji jest również ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) oraz EBD (system rozdziału siły hamowania). Także w standardzie jest system dezaktywacji poduszki pasażera, aktywne zagłówki przednich foteli oraz pasy z napinaczami i z czujnikami obecności pasażerów na przednich i tylnych fotelach. i20 bezpieczniejszy jest również dla pieszych. W przypadku zderzenia z pieszym, specjalna konstrukcja przedniej części nadwozia absorbuje większą część energii uderzenia, minimalizując ryzyko poważnych obrażeń. W testach zderzeniowych NCAP hyundai i20 otrzymał pięć gwiazdek. Teraz kilka słów o silnikach.

W ofercie i20 jest pięć motorów. Trzy silniki benzynowe - 1,2 o mocy 78 KM, 1,4 CVVT o mocy 100 KM, 1,6 CVVT o mocy 126 KM oraz dwa diesle 1,4 CRDi o mocy 75 i 90 KM. My polecamy kupno autka z silnikiem Diesla. Jego średnie spalanie to 4,4 litra na 100 km, a poza miastem auto zadowala się zaledwie 3,8 litra na 100 km.
Na koniec o cenach. Najtańszy hyundai i20 w wersji classic z silnikiem benzynowym 1,2 litra kosztuje teraz 34 990 zł w wersji trzydrzwiowej i 36900 w pięciodrzwiowej. Wersja classic plus kosztuje odpowiednio 38 400 i 39 900 zł. W dwóch najtańszych wersjach auto dostępne jest tylko z silnikiem 1,2. Ceny koreańczyka z silnikiem 1,4 zaczynają się od 46 400 zł, a 1,6 kosztuje 53 900 zł. Najtańszy diesel to z kolei wydatek 49900 zł w wersji trzydrzwiowej i 51 400 zł w pięciodrzwiowej. Ostatnio na rynku pojawiła się wersja hyundaia i20 z homologacją ciężarową, dzięki czemu właściciel samochodu ma możliwość odpisu podatku VAT. Koszt homologacji to 1500 zł, a pojazd taki jest wówczas rejestrowany na cztery osoby, a nie na pięć, jak wersja osobowa.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3