Przyglądamy się hyundaiowi i20

hyundai
hyundai
Model i20, czyli następca hyundaia getza, trafił do sprzedaży w marcu tego roku jako kolejny samochód z rodziny "i" (obok kompaktowego i30 oraz miejskiego i10).

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Długość: 3940 mm
Szerokość: 1710 mm
Wysokość 1490 mm
Rozstaw osi: 2525 mm
Minimalny promień zawracania: 5,2 m
Pojemność bagażnika: 295 l/1060 l.

Osiągi

Silnik 1,2
Moc 78 KM, v-max 165 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 12,9 s, spalanie 6,4/4,5/5,2.
Silnik 1,4 CVVT
Moc 100 KM, v-max 180 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 11,6 s, spalanie 7,2/4,7/5,6.
Silnik 1,6 CVVT
Moc 126 KM, v-max 190 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 9,5 s, spalanie 7,5/5,0/5,9.
Silnik 1,4 CRDi
Moc 75 KM, v-max 161 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 16,2 s, spalanie 5,5/3,8/4,4.
Silnik 1,4 CRDi
Moc 90 KM, v-max 172 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h 13,6 s, spalanie 5,5/3,8/4,4.

Jak zapewniają Koreańczycy, Hyundai i20 został zaprojektowany tak, aby sprostać oczekiwaniom europejskich odbiorców, zarówno pod względem gustu, jak i potrzeb. Następca getza ma większy rozstaw osi, samochód jest też dłuższy o 11 centymetrów i szerszy o pięć niż jego poprzednik. Pozwoliło to na uzyskanie większej przestrzeni wewnątrz. Jak na tę klasę samochód ma całkiem przyzwoity bagażnik. Jego pojemność wynosi 295 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy zwiększa się ona do 1060 litrów.

Teraz kilka słów o wnętrzu hyundaia i20. Deska rozdzielcza jest ładna i zaprojektowana z głową. Wszystkie przełączniki są pod ręką i obsługuje się je intuicyjnie. Główne wskaźniki na tablicy przyrządów - prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa oraz temperatury są proste i czytelne. Obok nich znajduje się panel kontrolek, a w tarczy prędkościomierza cyfrowy wyświetlacz informujący o przejechanych kilometrach, zewnętrznej temperaturze, średnim zużyciu paliwa oraz szacunkowej odległości możliwej do pokonania przy ilości paliwa dostępnej w zbiorniku.

Samochód jest dobrze wyposażony. Już w standardowej wersji classic ma radio z odtwarzaczem MP3 i immobiliser. Natomiast w classic+ jest elektryczne sterowanie szyb w przednich drzwiach, centralny zamek, klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka. Wersja comfort ma dodatkowo m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz sterowanie radiem z kierownicy. Natomiast topowa wersja style ma automatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb w drzwiach tylnych i przyciemniane szyby. Koreańczycy postawili na bezpieczeństwo pasażerów. Już w wersji podstawowej samochód ma sześć poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny).

W podstawowej wersji jest również ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) oraz EBD (system rozdziału siły hamowania). Także w standardzie jest system dezaktywacji poduszki pasażera, aktywne zagłówki przednich foteli oraz pasy z napinaczami i z czujnikami obecności pasażerów na przednich i tylnych fotelach. i20 bezpieczniejszy jest również dla pieszych. W przypadku zderzenia z pieszym, specjalna konstrukcja przedniej części nadwozia absorbuje większą część energii uderzenia, minimalizując ryzyko poważnych obrażeń. W testach zderzeniowych NCAP hyundai i20 otrzymał pięć gwiazdek. Teraz kilka słów o silnikach.

W ofercie i20 jest pięć motorów. Trzy silniki benzynowe - 1,2 o mocy 78 KM, 1,4 CVVT o mocy 100 KM, 1,6 CVVT o mocy 126 KM oraz dwa diesle 1,4 CRDi o mocy 75 i 90 KM. My polecamy kupno autka z silnikiem Diesla. Jego średnie spalanie to 4,4 litra na 100 km, a poza miastem auto zadowala się zaledwie 3,8 litra na 100 km.
Na koniec o cenach. Najtańszy hyundai i20 w wersji classic z silnikiem benzynowym 1,2 litra kosztuje teraz 34 990 zł w wersji trzydrzwiowej i 36900 w pięciodrzwiowej. Wersja classic plus kosztuje odpowiednio 38 400 i 39 900 zł. W dwóch najtańszych wersjach auto dostępne jest tylko z silnikiem 1,2. Ceny koreańczyka z silnikiem 1,4 zaczynają się od 46 400 zł, a 1,6 kosztuje 53 900 zł. Najtańszy diesel to z kolei wydatek 49900 zł w wersji trzydrzwiowej i 51 400 zł w pięciodrzwiowej. Ostatnio na rynku pojawiła się wersja hyundaia i20 z homologacją ciężarową, dzięki czemu właściciel samochodu ma możliwość odpisu podatku VAT. Koszt homologacji to 1500 zł, a pojazd taki jest wówczas rejestrowany na cztery osoby, a nie na pięć, jak wersja osobowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska