Future Makers Challenge to ogólnopolski projekt dla młodzieży i studentów. Jego celem jest współpraca z młodymi ludźmi nad rozwiązaniami, które zostaną wdrożone w prawdziwej działalności. Głównym organizatorem projektu była Innovatika, a sponsorami: PZU, Smeo oraz Accor Hotels. Projekt był również wspierany przez Szkołę Główną Handlową.
PZU w ramach Future Makers Challenge przygotowało wyzwanie dotyczące zakupu ubezpieczeń przez młodych ludzi, w którym
motywem przewodnim było wykorzystanie selfie. Chodziło o stworzenie zachęty dla ludzi w wieku 18-30 lat, żeby się ubezpieczali. Wyzwanie Accor Hotels opierało się na opracowaniu strefy co-workingowej w hotelach, a wyzwanie Smeo dotyczyło wpisania płynności finansowej w codzienne życie freelancerów.
Uczestnicy najpierw musieli poznać cele biznesowe, sprawdzić obecne na rynku rozwiązania oraz zbadać potrzeby odbiorców. Potem wypracowali prototypy rozwiązań przy wsparciu opiekunów i mentorów ze świata nauki i biznesu.
10 czerwca w Warszawie w podczas Demo Day jury wybrało po jednym najlepszym rozwiązaniu z każdego wyzwania. Drużyna z II LO w Opolu zdobyła pierwsze miejsce w wyzwaniu PZU oraz otrzymała główną nagrodę SGH. Komisja uzasadniła, że byli bezkonkurencyjni, a ich pomysły biznesowe bez wątpienia PZU wykorzysta w pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie zobaczyli, jak działają przedsiębiorcy.
OPOLSKIE INFO - 15.06.2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?