reklama

Radny chce gumowego asfaltu na ulicach Opola

archiwumZaktualizowano 
Tomasza Kaliszan (PO) chce, aby gumowy asfalt przetestować na ulicy Sosnkowskiego.
Tomasza Kaliszan (PO) chce, aby gumowy asfalt przetestować na ulicy Sosnkowskiego. Archiwum
To wcale nie żart, ale pomysł radnego Tomasza Kaliszana (PO), który we wtorek złożył w tej sprawie pismo do prezydenta Opola.

- Taka nawierzchnia stosowana jest w USA, Czechach czy krajach skandynawskich - opowiada Tomasz Kaliszan. - Asfalt tego typu, z powodu domieszki miału gumowego z mielonych opon, jest bardziej cichy i bardziej odporny na pękania, niż obecne nawierzchnie.

Radny - który o gumowym asfalcie mówił już podczas swojej kampanii wyborczej - proponuje, aby w formie testu zastosować go na ulicy Sosnkowskiego, na odcinku od ul. Mikołajczyka do ul. Pużaka.

Pomysł zakłada, że na połowie jezdni położono by gumowy asfalt, a na drugiej tradycyjny.

- Ten test pozwoli sprawdzić nową nawierzchnię każdemu kierowcy z Opola - przekonuje radny.

Miejski Zarząd Dróg nie mówi "nie", ale chce znaleźć krótszy odcinek jezdni.

- Musimy także sprawdzić, ile ten test będzie kosztować - mówi Arkadiusz Karbowiak, dyrektor MZD.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janekstaff

To prawda asfalt z dodatkiem zmielonego złomu gumowego jest znany od dawna. Co jakiś czas pojawia się nowe chasło: scieżki rowerowe,asfalt gumowy, łatanie dziur, betonowe skrzyżowania zamiast asfaltu,zniszczone kraweżniki itd. Moim zdaniem brak jest przed remontem i budowie nowych ulic projektu optymalizacji danej ulicy. Efekt jest taki że na ul. kładzie się nawierzchnie asfaltową,a za kilka lat wymienia sie kraweżniki. Tak było na ul. 1000-c lecia kilka lat temu położono asfalt,a teraz wymieniali krawężniki i remontowali chodnik. Inne nacje najpierw; wykonują krawęzniki,potem kładą chodnik/często zbrojony siatka i odlewany/, a na koncu remontują jezdnię
Znana jest metoda "Krawężnniki Szalowane i Odlewane" bezpośrednio na miejscu przeznaczenia. Do szalunków używa się desek o grubości 1i1/4". Szerokość przestruganych desek jest równa wysokości krawężnika nad asfaltem plus grubość asfaltu do nadlania.Jeżeli to jest duża budowa to szaluje się jednocześnie odcinek kilkuset-metrowy. Podczas szalowania na zewnatrz desek zakłada sie uchwyty w kształcie podobnym do litery Omega. Przed załozeniem szalunków koparka kopie rowek na fundament krawężnika. Fundament i kraweznik jest zalewany jednoczesnie drobnoziarnistym betonem z gruszki. Jednorazowo zalewa się odcinek około 4-ch m.Zakładają dylatację i zalewany jest następny odcinek itd. Do szalowania: łuków. naroży, obniżeń stosują sklejkę 3/4" /Sklejka daje się profilować łukowo. Po zalaniu krawęznikow część pracowników jest zatrudniona przy nadaniu gładzi krawęzników. Jeżeli to robią doświadczeni fachowcy to wygląd krawężników jest nienaganny lepszy niż tych doćinanych.Zaleta-Ludzie pracuja lżej,a koszty sa nizsze.

u
urdibl

Radny Kaliszan niczego odkrywczego nei wynalazl ja sam interesuje sie tematyka drogownictwa pisalem na forum nto i do jednego radnego opozycyjnego o tej technologii i odbilo sie to bez echa..a ze pan Kaliszan jest z ekipy rzadzacej czyli PO to wielkie hej ho! propagadowe!Ale i tak dobrze ze ktos z urzednikow chce to prowadzic ...dziwi mni tylko to czemu MZD OPOLE na czele z wice i dyr sa tacy malo odwazni ..argument typu bo to na duzej ulicy nie moze byc ze wzgledow bezp csotam costam..to bzdura w USA to stosuja na bardzo ruchliwych trasach i niktnie spina posladow...co do remontow drog do jeszcze dziwi mnie fakt ze w opolu tak jak np w Warszawie nie daje sie pod asflat siatek przeciwspekaniowych efekt tez duzo lepszy...jak widac panowie z mzd musza czesciej czytac forum nto zeby sie dowiedziec co nie co ..polecam portal edroga.pl

k
kuk

.dobrze odwazyc,by cos wywarzyc..

R
Radek

Bardzo dobry i wywarzony pomysł. Dzięki temu testowi wszyscy przekonamy się czy ta technologia powinna być powszechnie w Opolu stosowana.

D
Dzejs

Jasne jak najbardziej. Byle szybko i sprawnie no i jak najwiecej. Remontować remontowac i remontować. Zróbcie prosze Niemodlińską od wiaduktu do skrzyżowania z wojska polskiego bo się samochody niszczą. Mozęcie dać gumowy byle n ie trwało to 5 lat.

J
Jedker

To juz Kaliszan wrocil z Turcji ?!

a
awera

bardzo fajny pomysł, popieram. Coś innego w koncu może bedzie sie działo w tym miescie.

h
haczyk

dla tego asfaltu nie jest zbyt ważna jakość gumy w przeciwieństwie do innych produktów w których jej jakość może zdecydować o początku lub końcu życia. Jedne i drugie produkowane są w Dębicy.

P
PlayOp

Tak to na pewno rozwiąże problemy komunikacyjne miasta. Pomysł znany już od kilku lat Panie radny. Może Pan coś nowego wymyśli, nie stać Pana na nic innego? (pytanie retoryczne bo każdy, oprócz Pańskich wyborców oczywiście, wie że nie wymyśli Pan nic mądrego i nowego).

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3