Razem z nto wypromuj swój opolski produkt

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Produkujesz coś, czym warto się pochwalić? Prowadzisz wyjątkową restaurację lub pensjonat? Organizujesz nietuzinkowe imprezy? Zdobądź na nie znak jakości "Nasze Dobre Opolskie".

Zasady konkursu

Zasady konkursu

Konkurs ma promować produkty, które wyróżniają się jakością, są popularne wśród konsumentów i cieszą się dobrą opinią. Takie, które w przyszłości będzie można nazwać wizytówkami regionu. Mogą być do niego zgłaszane konkretne wyroby producentów różnych branż oraz usługi.

Swój produkt lub usługę może zgłosić każda firma zarejestrowana na terenie województwa opolskiego. Termin składania zgłoszeń konkursowych upływa 17 grudnia br.

Jednorazowa opłata promocyjna za powierzchnię reklamową przeznaczoną na konkursowe prezentacje produktu na łamach nto i serwisu internetowego gazety wynosi 1900 zł netto.

O przyznaniu tytułu decydować będzie powołana przez redakcję Kapituła Konkursu, w której skład wejdą przedstawiciele nauki, biznesu, władz samorządowych województwa, naszej redakcji.

Swój tytuł przyznawać będą także czytelnicy. Głosując w plebiscycie, spośród produktów zgłoszonych do konkursu wybiorą Najpopularniejszy Produkt Opolszczyzny.

Opolszczyzna kojarzy nam się z kołaczem śląskim, który wkrótce będzie naszym pierwszym produktem regionalnym, zarejestrowanym w Brukseli.

Ale także z miodem z podkluczborskich uli, meblami z Dobrodzienia, cementem, koksem, rurami z Zawadzkiego, wyrobami mleczarskimi i wędlinami, kroszonkami, ręcznie malowaną porcelaną i koronkami, kluskami śląskimi z roladą i modrą kapustą.

Chcemy, żeby takich rozpoznawalnych produktów i usług - regionalnych znaków jakości - było więcej. Dlatego ruszamy z nową akcją - konkursem dla producentów i usługodawców z naszego województwa. Naszym celem jest wypromowanie ich produktów, żeby kojarzyły się z naszym regionem niemal automatycznie.
Tytuł "Nasze Dobre Opolskie" mogą otrzymać też usługodawcy i autorzy różnego rodzaju przedsięwzięć. Na przykład, jeśli prowadzisz nietypową restaurację, organizujesz jedyne w swoim rodzaju imprezy, na które przychodzą tłumy, prowadzisz hotel lub pensjonat, wyróżniasz się w swojej branży czymś niepowtarzalnym - także możesz zgłosić się do konkursu nto.

Klaudia Kluczniok, dyrektor biura Związku Rolników Śląskich w Opolu, który koordynował akcję rejestracji kołacza, tłumaczy, że lokalne marki świadczą o wyrazistości regionu.

- Turyści mają okazję nie tylko podziwiać zabytkowe miejsca, piękne widoki, ale też skosztować regionalnych potraw, których nigdzie indziej nie dostaną, czy też zabrać charakterystyczne pamiątki. Sztandarowe i dobrze znane to ręcznie malowana porcelana i kroszonki - mówi.

Produkt regionalny służy także mieszkańcom, którzy mogą się z nim identyfikować - na przykład szukając na półkach ulubionego kefiru z Olesna, jadając pierogi tylko w jednym barze w Opolu, albo wybierając słodkie mleczka z Otmuchowa czy brzeską chałwę spośród innych marek.

Konkurs ma promować produkty, które wyróżniają się jakością, są popularne wśród konsumentów i cieszą się dobrą opinią. Takie, które w przyszłości będzie można nazwać wizytówkami regionu.

Korzyści dla producentów

Korzyści dla producentów

Publikacje na łamach "Nowej Trybuny Opolskiej" (rozmowy z producentami, opisy produktów i usług) oraz publikacje przygotowane przez uczestników konkursu.

Firmy, których produkt zyska tytuł "Nasze Dobre Opolskie" lub wyróżnienie w plebiscycie czytelników na Najpopularniejszy Produkt Opolszczyzny otrzymają statuetki, certyfikaty z tytułem oraz bony o wartości 14 000 zł na promocję na łamach nto.

Zwycięzcy przez 2 lata będą mogli korzystać ze znaku jakości "Nasze Dobre Opolskie" w celach promocyjno-reklamowych.

Przyznane w ramach konkursu wyróżnienia i nagrody będą wręczane podczas uroczystej gali w siedzibie nto.

Po zakończeniu konkursu do gazety zostanie dołączony specjalny dodatek "Nasze Dobre z Opolszczyzny", w którym przedstawimy wyniki konkursu i jeszcze raz zaprezentujemy produkty biorące w nim udział.

Znaki jakości Nasze Dobre Opolskie przyznawać będzie kapituła powołana przez redakcję "Nowej Trybuny Opolskiej". W jej skład wejdą przedstawiciele nauki, organizacji biznesowych, samorządu województwa i nto.

Henryk Małek, zastępca dyrektora Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki, pierwsze skojarzenia z Opolszczyzną ma takie: cement w Opolu, chemia w Kędzierzynie-Koźlu, cukrownia w Brzegu. Na półkach sklepowych cierpliwie szuka lokalnych odpowiedników popularnych serków. - Czemu mam kupować ten z Włoszczowy, skoro nasze mleczarnie mają wyroby wcale nie gorsze, tyle że mniej popularne. Jan Kus, starosta oleski, gdyby miał wymieniać regionalne produkty z najbliższego terenu, to zacząłby od mebli z Dobrodzienia z Klerem na czele, a skończyłby na wyrobach wędliniarskich,i piekarniczych i mleczarskich z lokalnej spółdzielni.

Informacji o konkursie i zgłoszeniach do niego udzieli Państwu koordynator projektu - Joanna Balowska, tel. 077 44 32 518, email: jbalowska@nto.pl

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie