Rekordy płatności bezgotówkowych. BLIKA wszyscy znają, powszechnie korzystają i z dużą chęcią innym polecają

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Płatności BLIK-iem w Polsce skutecznie konkurują z tradycyjnymi kartami płatniczymi, w tym kartami kredytowymi Visa czy Mastercard.
Płatności BLIK-iem w Polsce skutecznie konkurują z tradycyjnymi kartami płatniczymi, w tym kartami kredytowymi Visa czy Mastercard. Przemysław Świderski / Polska Press
BLIK to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce, która utrzymuje wysoki poziom znajomości z dużą przewagą nad konkurencją. Jej siłą jest użyteczność, a na dodatek autorzy tego instrumentu finansowego nieustannie pracują nad rozszerzaniem jego funkcjonalności.

Zgodnie z najnowszymi wynikami badania KANTAR, w drugim kwartale br. aż 95 proc. użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a 45 proc. wybiera go najczęściej jako formę rozliczeń. W analizowanym okresie BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43 proc. – dwukrotnie więcej niż inne marki w kategorii płatności.

BLIK: marka, którą zna praktycznie każdy

Z kwartału na kwartał rośnie popularność BLIKA i jego dominacja w e-commerce. Tylko w pierwszym półroczu 2022 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali nim aż 540 mln transakcji. Dla porównania to o ponad jedną czwartą więcej niż w całym 2020 r. Na koniec czerwca br. z rozwiązania korzystało około 11,3 mln osób, które realizowały średnio 3 mln transakcji dziennie.
BLIK to najbardziej rozpoznawalna marka płatności bezgotówkowych w Polsce i najchętniej wybierany sposób przy realizacji tego rodzaju transakcji. Według badania KANTAR w drugim kwartale 2022 r. znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75 proc., a znajomość wspomagana aż 95 proc.

Jest on powszechnie znany wśród użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Co drugi uczestnik badania wskazuje, że BLIK jest pierwszym wyborem przy transakcjach bezgotówkowych. Ośmiu na dziesięciu potwierdza, że skorzystało z tej metody chociaż raz. Pod względem znajomości i wykorzystania jest on bezkonkurencyjny w e-commerce – ponad 80 proc. ankietowanych potwierdza, że wie, co to BLIK, a niemal 70 proc., że płaci nim podczas zakupów online.

BLIK silniejszy niż VISA i MASTERCARD razem wzięte!

Według metodologii KANTAR - MDS (Meaningful, Different Salient) - służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand POWER, BLIK uzyskał w drugim kwartale br. wynik 43,3 proc., mocno wyprzedzając konkurencję. Jest on aktualnie dwukrotnie silniejszy od globalnych marek, takich jak VISA (22,2 proc.) czy Mastercard (18,9 proc.), które w globalnym zestawieniu KANTAR BRANDZ – MOST VALUABLE GLOBAL BRANDS 2022, plasują się odpowiednio na 7 i 12 miejscu.

Na polskim rynku BLIK wyprzedza również takie brandy płatnicze jak Google Pay (7,2 proc.), Apple Pay (4,6 proc.) czy Revolut (3,7 proc.). Brand Power wzrósł o 10% w przeciągu ostatnich 3,5 lat – jest to spektakularny wynik, który świadczy o tym, że BLIK niezwykle skutecznie buduje swoją pozycję wśród użytkowników i doskonale odpowiada na ich potrzeby w kategorii płatności.

– Fakt, że żadna inna marka płatnicza nie ma dziś takiej siły na polskim rynku, jest dla nas potwierdzeniem, że zbudowaliśmy powszechny i wszechstronny system, który odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Chcą oni rozliczać się szybko, intuicyjnie i w preferowanym przez nich miejscu i czasie. Dostępne w ramach systemu funkcje zdobywają nowych zwolenników i to dla nich chcemy rozwijać nasze rozwiązanie zarówno w Polsce, jak i za granicą – mówi Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Dwóch na trzech użytkowników gotowych do polecania BLIKA

Wskaźnik NPS BLIKA, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, w drugim kwartale tego roku wyniósł aż 66 punktów. Średni wynik NPS dla branży finansowej to 34 punkty. Najwyższy wynik NPS BLIK odnotował w grupie wiekowej 18-24 lat - wskaźnik ten utrzymuje się na poziomie aż 75 punktów. Zaś wśród użytkowników, będących pomiędzy 50 a 59 r.ż., to 58 punktów.

– Wskaźnik NPS marki BLIK wciąż rośnie, wyraźnie utrzymując się powyżej benchmarku. Użytkownicy zwracają uwagę, że jest to rozwiązanie, które bardzo ułatwia im życie i pomaga w codziennych płatnościach, a do tego jest prostą i wygodną opcją, niewymagającą od nich podawania żadnych prywatnych danych – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. – Cieszymy się, że nasze działania w popularyzowaniu i dbaniu o pozytywne doświadczenia użytkowników BLIKA, skutkują tak wysokim współczynnikiem polecania naszej marki wśród różnych grup wiekowych – dodaje.

Zastosowanie nawet kilku z wyżej wymienionych porad powinno przynieść korzystne rezultaty już po kilku miesiącach. Grunt, żeby wyrobić w sobie nawyki i konsekwentnie realizować zamierzone cele.

Jak oszczędzać na ogrzewaniu, prądzie, paliwie i rozrywce? B...

Wyniki badania zrealizowanego przez KANTAR to nie jedyne, które pokazują, że BLIK to marka dobrze znana i rekomendowana przez polskich konsumentów. Zgodnie z międzynarodowym raportem YouGov Recommend, który uwzględnia ranking dziesięciu najczęściej polecanych marek w kilkudziesięciu krajach świata, system płatności mobilnych zajął na polskim rynku siódme miejsce. Wskaźnik rekomendacji, który obrazuję różnicę opinii pozytywnych i negatywnych w grupie osób, które są klientami danej marki, w przypadku BLIKA wynosi 78,2 proc.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz sytuację finansową swojego gospodarstwa?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rekordy płatności bezgotówkowych. BLIKA wszyscy znają, powszechnie korzystają i z dużą chęcią innym polecają - Strefa Biznesu

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska